Ministrul Mediului de Afaceri: România trebuie să facă parte din „alianţa bateriilor”, care se conturează în Europa

Trecerea către electromobilitate este doar una dintre provocările industriei auto, iar România trebuie să ţină cont de acestea, a declarat Ştefan Radu Oprea, ministrul Mediului de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat, în cadrul conferinţei ZF Transport&Logistics organizată de Ziarul Financiar.

Ministrul Mediului de Afaceri: România trebuie să facă parte din „alianţa bateriilor”, care se conturează în Europa Ministrul Mediului de Afaceri: România trebuie să facă parte din „alianţa bateriilor”, care se conturează în Europa

Trecerea către electromobilitate este doar una dintre provocările industriei auto, iar România trebuie să ţină cont de acestea, a declarat Ştefan Radu Oprea, ministrul Mediului de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat, în cadrul conferinţei ZF Transport&Logistics organizată de Ziarul Financiar.

„Ceea ce se întâmplă la Ford, la Dacia, investiţiile realizate de către aceste companii reprezintă poveştile de succes ale României”, a afirmat Ştefan Radu Oprea. Opt dintre primii zece exportatori din România activează în domeniul auto, fie ca producători de maşini, fie de componente auto.

Ştefan Radu Oprea a abordat, de asemenea, subiectul normelor de poluare impuse în cadrul Uniunii Europene: „Deja se conturează în Europa alianţa bateriilor, România trebuie şi poate să facă parte din aceasta. Trebuie să schimbăm împreună viitorul. Există o presiune foarte mare acum pe industria auto pentru a se conforma normelor de poluare. Lucrul acesta, ca principiu, este corect. Dar, în acelaşi timp, în Europa de Est, numărul maşinilor care sunt uzate este din ce în ce mai mare. Există, astfel, o concurenţă neloială pentru producătorii din această zonă geografică, pentru că aceştia investesc şi în acelaşi timp, tot statele din Europa de Est sunt cele care trebie să facă eforturi pentru a reuşi să elimine de pe piaţă acele maşini uzate.”

Ministrul Mediului de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat a dat drept exemplu „de bună practică” programul Rabla, menţionând însă că şi acesta este „realizat tot pe cheltuiala contribuabililor din România”. „Probabil că şi în acest caz, Uniunea Europeană ar trebui să aibă o atitudine mai coezivă; să privim într-un mod unitar, prin reglementări la nivel european, problematica maşinilor uzate. Nu cred că acest efort trebuie lăsat doar asupra ţărilor din Europa de Est. Am vorbit cu reprezentanţi ai Ungariei, Bulgariei, Polonia şi cu toţii au semnalat această problemă – guvernele ţărilor respective fac eforturi pentru a scoate de pe piaţă vehiculele care sunt poluante”, a completat Oprea.

Ministrul a menţionat discuţiile purtate cu reprezentanţii companiei Ford, la care au participat inclusiv prim-ministrul Viorica Dăncilă şi ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc şi în cadrul cărora au fost dezbătute nevoile de infrastructură, dicutându-se punctual subiecte „legate de drumul expres Craiova-Piteşti, stadiul actual, care sunt paşii de urmat, o informare foarte clară asupra etapelor ce au loc în prezent în ceea ce priveşte autostrada Piteşti-Sibiu”.

„Cred că de acest lucru au nevoie companiile, de a şti exact care sunt paşii, care este cadrul de timp, astfel încât să îşi poată prognoza dezvoltările ulterioare. Ştim foarte bine că infrastructura este una dintre temele principale pe care acestea le ridică. Nu este un subiect specific strict industriei auto, este o nevoie pentru România”, a concluzionat ministrul.

 

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.