Noul Audi SQ5 TDI are motor V6 şi tehnologie mild hybrid – GALERIE FOTO

Autor: Marius Vișan 21 feb. 2019 Mașini electrice

Noul Audi SQ5 TDI are din nou un motor V6 puternic sub capotă, la fel ca predecesorul său de succes din prima generaţie. 

Motorul TDI 3.0 V6 din noul Audi SQ5 TDI combină puterea cu eficienţa. 255 kW (347 CP) şi 700 Nm (516,3 lb-ft) – acest cuplu masiv este disponibil în mod continuu de la 2500 la 3100 rpm. Dieselul V6 accelerează SUV-ul sportiv la viteza autostrăzii în 5,1 secunde. Viteza maximă este limitată electric de 250 km / h. În ciclul NEDC consumă între 6,6 şi 6,8 litri de motorină la 100 kilometri (35,6 – 34,6 mpg). SQ5 TDI este certificat în conformitate cu standardul de emisie Euro 6d-temp.

Sistemul electric principal de 48 volţi include un compresor alimentat electric (EPC) şi un sistem hibrid uşor. Energia este stocată într-o baterie compactă litiu-ion cu o capacitate electrică de 10 Ah amplasată sub podeaua compartimentului pentru bagaje. Un convertor AC / DC conectează sistemul electric convenţional de 12 volţi.

Compresorul cu motor electric este asistentul ideal pentru turbocompresor. Pompează ori de câte ori fluxul de gaze de eşapament furnizează prea puţină energie. Cuplul mare este disponibil imediat, fără întârziere ori de câte ori şoferul are nevoie de el, indiferent dacă porneşte, trece sau iese dintr-o curbă.

Sistemul MHEV (vehicul electric hibrid uşor) de pe noul Audi SQ5 TDI poate reduce consumul de combustibil în lumea reală cu până la 0,7 litri la 100 de kilometri. La bază se află un starter cu alternator cu curea (BAS) conectat la arborele cotit. În timpul deceleraţiei, acesta poate recupera până la 12 kW de energie. Energia electrică este stocată în bateria litiu-ion, de unde este distribuită dinamic către consumatorii din sistemul electric.

O cutie automată cu opt trepte, rapidă şi silenţioasă, se ocupă de transmisia puterii către roţi. Angrenajele sale prezintă raporturi scurte, sportive, în treptele inferioare, în timp ce treptele superioare sunt lungi pentru a reduce turaţiile şi consumul de combustibil.

La fel ca orice model S de la Audi, noul SQ5 TDI este dotat în standard cu transmisie permanentă quattro. În condiţii normale de conducere, diferenţialul central cu auto-blocare distribuie cuplul între puntea faţă şi cea din spate într-un raport 40:60. Când detectează alunecarea, majoritatea puterii este îndreptată spre ax cu o mai bună tracţiune. În funcţie de situaţia de conducere, un maxim de 70% poate fi distribuit în faţă sau 85% în spate.

Numeroasele detalii de design exterior reflectă caracterul sportiv al modelului Audi SQ5 TDI. Farurile şi luminile din spate sunt standard cu tehnologia LED. Semnalele de direcţie dinamică din faţă şi din spate transmit semnalele cu acele trăsături inconfundabile. Carcasele oglinzilor exterioare şi încuietoarea de pe difuzor au un aspect strălucitor, din aluminiu.

Interiorul oferă o ambianţă elegantă. Cusăturile contrastante ale volanului din piele şi a scaunelor sport conferă o ambianţă dinamică şi elegantă. Scaunele sport din piele şi Alcantara pot fi alese şi cu funcţie de masaj. 

Sistemul de infotainment din Audi SQ5 TDI vine un interfaţa media MMI şi un display de 8,3 inci. O componentă standard este conectarea la internet prin LTE ce oferă un hotspot WiFi pentru dispozitivele mobile ale pasagerilor. Din lista de opţiuni nu lipsesc încărcarea inductivă pentru telefon, Apple CarPlay şi Android Auto. Pentru fanii deosebit de pretenţioşi, este disponibil sistemul de sunet Bang & Olufsen.

 

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Marius Vișan
Marius Vișan
Marius Vișan a poposit în lumea auto în anul 2015, însă cu jurnalismul online este familiarizat încă din anul 2006 când a început cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Contactul cu mașinile l-a luat la vârsta de 18 ani, odată cu obținerea permisului auto. Pasiunea ... citește mai mult
Visan Marian
Visan Marian
Începând cu anul 2015, Marian Vișan s-a implicat în domeniul auto, însă experiența sa în jurnalismul online începe din 2006, în timpul studiilor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. La vârsta de 18 ani a început să se familiarizeze cu mașinile odată cu obținerea permisului ... citește mai mult

Comentarii
Inchide