Volvo XC40 va deveni primul model pe baterii al suedezilor

Autor: Cristian Agatie 02 oct. 2019 Mașini electrice

Volvo a prezentat primele imagini-teaser ale viitoarei versiuni electrice a lui XC40. Aceasta va fi prezentată oficial pe data de 16 octombrie. Viitorul model a fost deja arătat publicului prin intermediul conceptului 40.1, prezentat încă în 2016. Suedezii intenţionau să producă versiunea electrică a lui XC40 încă din 2017, dar acest moment a fost amânat.

Nu avem deocamdată foarte multe detalii despre performanţele tehnice ale viitorului model, dar ştim că va folosi aceeaşi platformă modulară CMA (Compact Modular Architecture) ca şi modelul cu motorizare clasică. Aceasta a fost proiectată de la început pentru a permite electrificarea, putând integra în podea pachetul de baterii, fără a afecta spaţiul interior. 

Motorul electric este integrat în structura din spate a caroseriei, ceea ce asigură o rigiditate sporită şi mai multă siguranţă în cazul unui accident. Această abordare face ca varianta electrică să aibă un portbagaj frontal, „frunk” după cum a fost denumit de cei de la Tesla, care au introdus acest concept. Acesta are capacitatea de 30 de litri.

În planul designului, partea frontală diferă uşor de cea a conceptului 40.1, în sensul în care grila a fost eliminată complet în favoarea unei suprafeţe plane, vopsite în culoarea caroseriei. Caroseria va putea fi vopsită într-o paletă de culori specifică, în timp ce acoperişul în culoare contrastantă va fi oferit în standard. Imaginea este completată de noile jante de 19 şi 20 de inchi.

Interfaţa om-maşină a fost regândită pentru a deservi nevoile specifice ale unui model electric, cu informaţii relevante, cum ar fi starea bateriei. Spiritul practic al lui XC40 nu a fost alterat, toate compartimentele şi spaţiile de depozitare din interior fiind păstrate şi în versiunea electrică a lui XC40.

 

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Cristian Agatie
După o experiență scurtă în presa generalistă și radio, a intrat în presa auto „din oportunism” în 1994, la revista Autoturism a Automobil Clubului Român, și a rămas „din convingere” din 2008, la Auto Bild, un nou proiect demarat în România de Axel Springer în colaborare cu Edipresse. Absolvent ... citește mai mult
Pro Motor

Comentarii
Inchide