Tribut pentru De Tomaso Pantera: Ghepardo Design Concept

Autor: Oraan Mărculescu 01 sept. 2010 Concepte auto

De Tomaso a fost una dintre cele mai apreciate mărci de
maşini sport exclusiviste în anii ’60 şi ’70
, dar epoca
modernă a aruncat acest brand într-un con de umbră. Se pare,
totuşi, că De Tomaso se pregăteşte pentru revenirea pe scena
auto.

Conceptul De Tomaso Ghepardo se doreşte un tribut adus
unui model foarte puţin cunoscut, Deauville
, care, în
1971, era cel mai rapid sedan. Totuşi, cel mai cunoscut model al
mărcii rămâne De Tomaso Pantera, pentru care a apărut recent
o propunere destul de interesantă. Însă
Ghepardo, creaţia danezului Frederick Tjellesen, atrage mai mult
atenţia.

De Tomaso Ghepardo este un concept nou, in stilul coupe cu 4 usi

Ghepardo preia, fără surprize, tema „coupe cu 4
uşi”
, încercând să atace fără menajamente Aston Martin Rapide, Porsche Panamera sau Fisker Karma. Interesant, creatorul spune
despre Ghepardo că are ca temă de inspiraţie şi lumea…
costumelor, amintind de acestea prin suprafeţele clar
delimitate.

Designul lui Ghepardo preia elemente stilistice de la
Pantera şi Mangusta
, dar adaptate pentru noua lume auto
ecologică. Maşina este foarte aerodinamică, având un cX de 0,25,
iar partea din spate a caroseriei este gândită pentru obţinerea
unei forţe de apăsare mari, la orice viteză.

De Tomaso Ghepardo are o lungime de 4,82 metri si un ampatament de 2,99 metri

Dimensional, Ghepardo se dovedeşte o maşină sport de
lux, având o lungime de 4,82 metri
, o lăţime de 1,97 metri
şi un ampatament de 2,99 metri. Înălţimea de numai 1,3 metri
subliniază caracterul supersport, completat de jantele cu un design
high-tech.

În teorie, Ghepardo poate fi motorizat de un propulsor
V6 twin-turbo Ecoboost, de origine Ford, având 3,5 litri şi o
putere de 465 CP
. Performanţele s-ar situa, astfel, la un
nivel excelent. Însă nu şi consumul sau emisiile nocive, cel puţin
după viitoarele standarde în materie de poluare.

De Tomaso Ghepardo poate fi propulsat de 4 motoare electrice, cu sistem fuel cell

Aşa încât pentru Ghepardo este prevăzut şi un sistem de
propulsie de tip fuel-cell
. Acesta presupune patru motoare
electrice plasate în câte o roată, fiecare producând 85 kW, ceea ce
înseamnă o putere totală de 440 CP. Energia electrică pentru
acestea este produsă de un sistem fuel-cell bazat pe metanol,
plasat sub portbagaj.

Pentru că Ghepardo este un coupe cu 4 uşi spaţios, este normal
să ofere spaţiu pentru patru persoane şi bagajele lor,
portbagajul cifrându-se la nu mai puţin de 500 de litri
.
Accesul în maşină nu putea fi decât neconvenţional, portierele de
mari dimensiuni având deschidere în sus, cele din spate permiţând
accesul prin lateral la portbagaj.

Suntem foarte curioşi dacă acest De Tomaso Ghepardo va avea un
viitor. Pentru că diversitatea auto este binevenită, iar reînvierea
unor nume celebre ar adăuga mai multă culoare acestui domeniu, al
maşinilor exclusiviste.

Deocamdata, De Tomaso Ghepardo exista doar virtual, fiind inspirat de Pantera

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide