Buick Riviera Concept

Prezentat în premieră mondilă la Salonul Auto de la Shanghai 2007, Buick Riviera Concept îşi face "apariţia" şi pe scena Salonului Auto de le New York 2008, salon care îşi deschide porţile pentru public pe 21 martie.

Conceptul Buick Riviera este făcut pentru a uimi asistenţa, fiind rezultatul centrului de proiectare PATAC din China (Pan Asia Technical Automotive Center), un joint venture între GM şi SAIC (Shanghai Automotive Industry Corporation). Ca dovadă a importanţei pe care Buick o acordă pieţei chineze, conceptul a fost prezentat chiar de Rick Wagonerr, preşedintele General Motors, ceea ce va conta foarte mult în ochii oficialilor chinezi. Mai ales că GM şi-a anunţat intenţia de a produce, începând cu 2008, sisteme de propulsie hibridă în China. De altfel, Buick Riviera este dotat cu un astfel de sistem hibrid.

Totuşi, ce i-a făcut pe americani să reînvie această denumire, despre care nu s-a mai auzit nimic din 1999, după ce, timp de 30 de ani, au fost comercializate 1,1 milioane de automobile Riviera?! Probabil China chiar este un loc propice păsărilor Phoenix... Sau un loc potrivit creativităţii universale, Buick Riviera neavând un stil clar american sau european, fiind mai degrabă un amestec între mai multe filosofii de design, fără graniţe. "Proiectând această maşină, ne-am dat seama cât de mică este lumea" spunea James Shyr, directorul departamentului de design din cadrul PATAC. "Nu este vorba despre Est sau Vest, USA sau China. Este pur şi simplu stilul Buick".

Teoretic, în liniile acestui coupe ar trebui să regăsim modele iconice pentru Buick, din anii '60-'70. Practic, este primul Buick care iese din anonimitate după foarte mulţi ani, însă fără a apela la opulenţa specific americană, nici la detaliile kitsch sau exagerate vizibile, încă, pe destule creaţii auto chinezeşti. Imaginea de ansamblu exprimă atât forţă, cât mai ales fluiditate, partea frontală fiind foarte reuşită, însă rămâne de văzut dacă identitatea viitoarelor modele de serie va fi suficient de puternică. Spatele nu-şi propune să vină cu idei foarte originale, accentul punându-se pe integrarea sa în forma generală a maşinii.

O formă de coupe-hatch, cu uşi tip fluture de mari dimensiuni, care, deschise, atiing înâlţimea de doi metri lejer. În mod normal, este dificil să modelezi portiere de asemenea dimensiuni, însă pentru elementele caroseriei s-a folosit fibra de carbon, care avantajează reducerea masei şi creşterea rigidităţii. Astfel s-a putut recurge la aplicarea stilului "pământ şi apă" într-un mod reuşit, formele lui Riviera potrivindu-se perfect numelui. Jantele de 21", din aluminiu forjat, ar crea senzaţia de ferocitate pe o altă maşină - în acest caz, însă, subliniază eleganţa şi stilul majestuos al maşinii.

Şi la interior designerii s-au ferit de muchiile drepte sau agresive, continuând stilul "pământ şi apă" nu doar la nivelul formelor, ci şi al tonurilor folosite pentru materiale. Ambianţa interioară este subliniată de lumini de un verde îngheţat, care duce cu gândul la tradiţionalul jad chinezesc. Pentru consolă, plafon şi părţile interioare ale portierelor a fost utilizată piele Alcantara, în albastru Royal, în timp ce scaunele şi părţile inferioare ale habitaclului au parte de piele cu aspect de nisip alb. Totul pentru a crea o atmosferă liniştită, propice relaxării. În acest sens, comenzile au fost reduse la minimum necesar, iar iluminarea pe timp de noapte face din Riviera un salon de vis.

Buick Riviera reuşeşte să se depărteze de stilul superficial al maşinilor obişnuite prin includerea subtilă a influenţelor chinezeşti - cea mai importantă fiind "yuanbao", veche monedă din aur sau argint, simbol al prosperităţii în China antică. Rămâne de văzut cât din acest concept va reuşi să fie transferat modelelor de serie, la nivel estetic. Pentru că, oricât de frumos i-ar face Riviera să viseze pe cei de la GM, Buick trebuie să-şi refacă foarte rapid renumele şi imaginea, pentru a putea rezista într-o competiţie extrem de strânsă anii următori.
Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.