Citroen DS3 Inside Concept – Geneva 2009

Autor: Cosmin Iordache 11 mai 2009 Concepte auto


Citroen a încercat să fie original cu
noul DS3. Atât de original încăt jumătate din ziarişti nici măcar
nu l-au observat. Asta pentru că era pitit într-o cămăruţă cu unic
sens, fără semnalizare adecvată sau expunere puternică.
Exclusivist. Clar. Arată interesant totuşi, o combinaţie
atrăgătoare cu modernism cu un puternic accent retro,
care
la prima vedere, lasă impresia de caracter premium. Chiar ce dorea
Citroen. Dacă versiunea de serie nu va fi cu mult schimbată, atunci
avem un competitor puternic pentru Mini.

Citroen DS3Citroen DS3 va fi un derivat premium al lui
Citroen C3, prefaţat la Geneva 2009 printr-un concept denumit DS
Inside. Prin tenta retro pe care o afişează şi dimensiunile
compacte acest model va fi un rival direct pentru Mini şi unul de
clasă pentru Alfa Mi.To şi Audi A1
. Logo-ul DS, iniţialele vin de la Distinctive
Series, în caz că vă întrebaţi, va fi aplicat şi fraţilor mai mari
Citroen C4 şi Citroen C5, codificând produse ce ţintesc o idee mai
sus în ierarhia premium. Pentru a sublinia, caracterul exclusivist
al acestei subdiviziuni, Citroen oferă şi o serie de accesorii
personalizate cu logo-ul Citroen.

După cum se poate observa, DS Inside Concept îmbină influenţele
retro cu cele futuriste şi contemporan. Identitatea de
marcă Citroen este păstrată, dar se mai îmbogăţeşte cu un logo
dreptunghiular specific DS.
Partea frontală are blocuri
optice mari, în genul lui Citroen C5, şi pentru a fi la modă, LED-urile
îşi fac loc în bara frontală către exterior. Grila faţă este de
dimensiuni mari, în genul faceliftului de la Citroen C4.

Citroen DS3 - montantul BCel mai fascinant detaliu este
însă montantul B care pleacă din apropierea bosajului roţii spate
şi urcă până la plafon, având o formă foarte elaborată. Interesant
şi retro este şi plafonul alb, fiind clar o aluzie la Mini. Ca
dimensiuni, acesta se va păstra în proporţiile lui Citroen C3, deci va fi o idee mai mare decât
citadina britanică. Deocamdată, nu ştim prea multe detalii tehnice,
doar că va avea suspensia Hydractive.

Rămâne de vazut dacă Citroen chiar are bani, în plină criză
financiară, să dezvolte în paralel o nouă divizie premium sau
vom asista mai degrabă la o repoziţionare premium a
actualei gamei prin intermediul viitoarelor generaţii
. A
doua variantă pare mai plauzibilă.

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide