Citroen Lacoste concept la Paris 2010

Două mărci, Citroen şi Lacoste, un scop comun : de a cultiva curajul, creativitatea şi optimismul. În această comunitate de valori s-a născut conceptul Citroen Lacoste.

Emblema unui mod de a gândi, a unui stil de viaţă şi chiar a unei posturi, acest concept trimite cu gândul la universul vacanţelor şi al plăcerilor. Conceptul reprezintă o abordare simplificată a automobilului, pornind de la principiile de bază, fără a omite însă un anumit grad de rafinament pentru a oferi posesorului sentimentul de prospeţime irezistibilă şi existenţa fără griji.

Intrinsec Citroen şi tipic Lacoste, totodată conceptul este poziţionat la intersecţia universului auto, al modei şi al sportului. La bordul conceptului, tehnologia se înscrie într-un registru ludic care subliniază acest paradox între măiestria concepţiei şi lejeritatea abordării.Cu o prestanţă impresionantă, emanând pofta de viaţă, inovator prin tehnologia încorporată, conceptul Lacoste transformă călătoria într-o experienţă inedită, o aventură senzorială inegalabilă pentru toţi pasagerii săi.

Decontractat si totodata sofisticat, conceptul Citroen Lacoste este vehiculul viitorului, care alimentează demersul Citroen de a se concentra pe esenţial pentru a crea modele inedite, accesibile, de calitate, dar care să producă totuşi emoţie, în special prin stilul deosebit. Conceptul Citroen Lacoste afirmă şi demonstrează că există şi alte tipuri de vehicule în afara celor compacte. Sobru, dar şic, elegant şi relaxant, acest vehicul dezvăluie la prima vedere o morfologie sportivă: o siluetă înălţată, aripi pronunţate şi texturate, o falsă portieră minusculă, roţile amplasate în cele patru colţuri şi jantele tip minge de golf. Silueta foarte deschisă captează, în primul rând, atenţia . Aceasta promite să favorizeze senzaţiile la condus menţinând în acelaşi timp ca linie principală inventivitatea şi eleganţa.

Astfel, datorită unor decupaje consistente la nivelul portierelor din faţă şi absenţei plafonului rigid, pasagerii se află în contact direct cu mediul înconjurător. Călătoriile la bordul acestui concept trezesc simţurile, şi fără a fi captivi într-o bulă protectoare care să-i izoleze de lumea exterioară, pasagerii se transpun într-o realitate în care senzaţiile sunt amplificate. Şi cum toate acestea nu ar fi suficiente, conceptul oferă şi posibilitatea de a reduce parbrizul, până la dispariţia completă a acestuia, în această configuraţie parbrizul se contopeşte cu liniile capotei.

Conceptul Citroen Lacoste a optat pentru un motor pe benzină în 3 cilindri adecvat pentru a propulsa un vehicul cu asemenea dimensiuni şi greutate. Flexibilă, economică şi ecologică, această motorizare al cărei timbru lejer participă la crearea unei atmosfere plăcute este răspunsul perfect la logica conceptului Citroen Lacoste. Conceptul este respectuos faţă de mediul înconjurător datorită motorizării şi prin alegerea designului. Acest model este echipat cu pneuri de mari dimensiuni, dar cu toate acestea pare că se contopeşte cu natura. Această impresie este concretizată prin grafismul subtil în unduiri uşoare ale roţilor.

Pe lângă o abordare luminoasă şi veselă, conceptul Citroen Lacoste dezvăluie un volum muscular şi puternic. Compact şi robust totodată (lungime - 3,45 m, latime - 1,80m, inaltime - 1,52 m si ampatament - 2,30 m), acest model confirmă aptitudinile design-ului Citroen. Personalitatea conceptului decurge din puritatea acestuia, iar drept dovadă stă caroseria de un alb perlat, încadrată de zone albastru închis cu forme grafice sau tăiate care subliniază volumul conceptului.

Accesul la bord este extrem de facil deoarece uşile au fost înlocuite de decupaje largi, în perfectă armonie cu stilul caroseriei. Accesul la locurile din spate este la fel de uşor, pasagerii sărind pur şi simplu pe banchetă. Pentru transportul bagajelor sau echipamentelor sportive, această banchetă culisează. Conceptul este însoţit de articole sportive concepute special: racheta de tenis, echipament de golf, skiuri, placă de surf, bicicleta… care vor permite utilizatorilor să-şi aleagă tematica sfârşitului de săptămână.

Aflat la intersecţia lumii auto, a modei şi a sportului, conceptul Citroen dezvăluie trăsături aparţinând celor trei universuri. Astfel, interiorul maşinii include numeroase spatii de compartimentare pentru a facilita confortul la bord. Discrete, acestea sunt ascunse sub extremităţile planşei de bord şi în cele două scaune. Scaunele sunt îmbrăcate într-un material alb care aminteşte de tricourile polo, simbolul brandului Lacoste. Bazându-se pe aceeaşi temă, centurile de siguranţă se cuplează în forma decolteului unui tricou polo. Scaunele sunt acoperite cu un bumbac mai rezistent, în formă de frânghie, detaliu preluat de la aceeaşi marcă.

Ca în cazul unei garderobe care se compune din mai multe tipuri de materiale, de accesorii şi de ţesături, conceptul Lacoste se joacă cu o gamă de culori şi materiale. Simplitatea şi eleganţa privilegiază nuanţele tradiţionale precum albul şi albastrul închis. Habitaclul este punctat prin accente în culori luminoase, aproape fluorescente, în primul rând pe mânerele uşilor dintr-un material cauciucat moale şi plăcut la atingere care aminteşte de mingile de tenis, precum şi pe diferitele spaţii de depozitare.

Luminos şi vesel, conceptul Citroen Lacoste oferă toate senzaţiile unui obiect familiar. Unele detalii fac referire la universul sportiv al brandului Lacoste. În mai multe zone ale caroseriei, pe capotă în special, regăsim anumite grafisme în relief cu un aspect pătrat ce par copiate de pe fileul de tenis. Bara de protecţie care urca dinspre baza caroseriei, în faţă cât şi în spate, te duce cu gândul la amprenta lăsată de un pantof sport pe zgură. Aceste grafisme sunt de asemenea vizibile şi la nivelul jantelor conceptului, evocând de această dată trăsăturile unei mingi de golf.

Tehnologia de la bordul conceptului Citroen Lacoste are de asemenea un caracter vesel subliniind paradoxul aparent între măiestria designului şi lejeritatea tonurilor. Conceptul nu are un plafon fix. În locul acestuia regăsim o structură în formă de T care se extinde către portbagaj ca o coloana vertebrala. Îndeplinind mai multe funcţii, această structură este foarte utilă pentru accesul la bord şi propune un sistem ingenios de adăpost pentru pasageri.

O capotă autogonflabilă ce se desfăşoară de-alungul acestei structuri pentru a forma un plafon moale. Colorat în galben ca şi mânerele conceptului, acest plafon garantează un habitaclu invadat de lumină chiar şi atunci când plouă. Invizibil la prima vedere, acest sistem devine un spectacol surprinzător atunci când este implementat. Prin alegerea acestei capote gonflabile în locul unei structuri convenţionale, conceptul Citroen Lacoste rămâne fidel naturii sale simple şi vesele.

În acelaşi registru, planşa de bord devine ecranul de afişaj al vehiculului. Ea serveşte ca suport pentru informaţiile de condus cum ar fi viteza sau indicaţiile direcţionale. Mesajele apar sub forma unor pictograme cu pixeli supradimensionaţi. Sursa de inspiraţie o constituie consolele jocurilor video, iar sub aparenţa de naivitate şi simplitate, regăsim tehnologii moderne aplicate. Asociat postului de condus, volanul cu două ramuri ale conceptului, Lacoste impresionează cu un design minimalist, simplitate şi amplitudine. Volanul poate fi mutat din poziţia sa normală în partea superioară a tabloului de bord, oferind o modalitate ingenioasă de a optimiza accesul pe locurile din faţă.

Farurile faţă si stopurile sunt atât de discrete, până la punctul de a fi aproape invizibile. Ascunse în culoarea albastru închis a caroseriei, acestea devin evidente doar atunci când sunt iluminate. Pe lângă o simplitate vizuală aparentă, această alegere de design oferă o privelişte unică şi aproape magică.

Noul concept francez Citroen Lacoste va fi prezentat oficial la Salonul Auto de la Paris 2010.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.