Premiera  Concept pentru Paris 2010: Renault DeZir

Cu ocazia Salonului Auto Paris 2010 (deci pe teren propriu), francezii de la Renault vor să atragă atenţia lumii. Deocamdată, un preview al noului lor concept, Renault DeZir.

"Desire" înseamnă "dorinţă" în franceză şi se citeşte "dezir". Nu ştim de ce, dar francezii s-au gândit să îşi denumească exact aşa noul concept: Renault DeZir, care va fi prezentat oficial la Salonul Auto Paris 2010.

Francezii declară prin acest concept DeZir dorinţa companiei de a se dedica mai mult unui stil emoţional al designului maşinilor Renault, DeZir fiind prima creaţie realizată sub bagheta lui Laurens van den Acker.

Renault DeZir Concept va fi prezentat la Salonul Auto Paris 2010

Renault DeZir are la bază trei termeni: simplu, senzual şi cald. Dar marchează şi implementarea unei noi strategii de design şi proiectare, derivată din noţiunea "ciclu al vieţii", pe care ne-o "povesteşte" Renault DeZir.

Conceptul este vopsit în roşu pentru a evidenţia pasiunea, însă formele sale sunt simple şi exprimă puritate şi fluiditate, designerii inspirându-se din suprafeţele în mişcare ale lichidelor.

Renunţând puţin la poezie, se remarcă faptul că Renault DeZir este un coupe cu două locuri, jantele de 21" făcându-l să arate foarte impozant, deşi este o maşină compactă. Partea frontală încearcă să aducă în actualitate moştenirea stilistică a maşinilor Renault de altă dată, iar sigla de mari dimensiuni, evidenţiată în partea centrală, marchează momentul de evoluţie a mărcii la un alt nivel.

Renault DeZir este o masina sport cu doua locuri si cu motor electric plasat central

De fapt, partea frontală a lui DeZir va deveni noua imagine de marcă a viitoarelor maşini Renault. Nu ştim dacă porţiunile cu LED-uri vor intra pe maşinile de serie, dar, în cazul lui DeZir, sunt răspunzătoare pentru un look high-tech al maşinii, dar fără acea răceală tehnologică specifică maşinilor actuale.

Uşile sunt de tip fluture, deschizându-se în mod antagonic pe fiecare parte, iar cabina este concepută în stilul unei carlinge de avion, având o suprafaţă vitrată redusă. Interiorul, însă, nu are legătură nici cu avioanele, dar nici cu maşinile actuale.

Le dăm dreptate designerilor, care declară că în interiorul lui DeZir simţi că "pluteşti pe un nor". Practic, multe dintre elementele habitaclului par a "pluti", neavând o legătură evidentă cu interiorul. Scaunele au fost înlocuite cu o banchetă profilată, dar cu finisare diferită pentru cele două locuri.

Interiorul lui Renault DeZir - "plutesti pe un nor"

Motorizarea lui DeZir este, bineînţeles, electrică - vorbim de un agregat plasat în zona centrală, în timp ce bateriile litiu-ion sunt plasate imediat după banchetă, conferindu-i lui Renault DeZir o autonomie de 160 km. Răcirea pachetului de baterii se realizează mai ales prin intermediul canalizaţiilor de pe lateralele maşinii, o idee originală.

Motorul electric este acelaşi utilizat pe maşinile de serie, dar este "tunat" pentru a dezvolta 150 CP şi 226 Nm. Încărcarea bateriilor se poate face în 3 moduri: încărcare normală în 8 ore, încărcare rapidă în 20 de minute la 80% sau schimbarea bateriei, datorită tehnologiei Quick Drop.

Structura maşinii este tubulară, la fel ca Megane Trophy, iar panourile caroseriei sunt din Kevlar, masa totală a maşinii fiind foarte redusă. Megane Trophy a mai donat şi sistemul de suspensie, pentru ca DeZir să fie o maşină cu un comportament cu adevărat sportiv.

Motorul electric dezvolta 150 CP si 226 Nm si propulseaza DeZir in 5 secunde pana la 100 km/h.

Renault DeZir se laudă şi cu o aerodinamică excelentă, având un cX de numai 0,25 - prin urmare, performanţele maşinii sunt fulminante: 0-100 km/h în 5 secunde, respectiv 0-50 km/h în doar 2 secunde. Nu lipseşte, bineînţeles, un sistem de recuperare a energiei la frânare, de tipul KERS, preluat din Formula 1.

Pentru fanii gadgeturilor, DeZir oferă un avansat sistem multimedia, cu un display tactil, dar, mai ales, cu un sistem de navigaţie care are particularitatea de a combina itinerariul ales cu agenda zilnică a celui de la volan. Nu lipseşte un foarte avansat sistem audio, conceput în colaborare cu institutul de acustică francez, fondat de Pierre Boulez în 1969.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.