Concept VW la Hanovra: Volkswagen Milano Taxi

Premieră interesantă Volkswagen: la Salonul de Utilitare Hanovra 2010, producătorul german a prezentat conceptul inedit al unui taxi electric, denumit VW Milano Taxi.

Viitoarea familie de citadine ecologice Volkswagen este tot mai aproape de realitate, ultima versiune propusă de nemţi fiind conceptul VW E-Up, la Salonul Auto Frankfurt 2009. Acum, însă, germanii recidivează cu un model în aceeaşi linie, dar... prezentat la un salon pentru utilitare.

Noul concept Volkswagen Milano Taxi se doreşte propunerea "emisii zero" a grupului VAG pentru traficul urban, beneficiind de sistemul de propulsie electrică eMOTION, care va fi disponibil pe maşinile de serie începând cu anul 2013.

Motorul electric dezvoltă o putere maximă de 85 kW (115 CP) şi este alimentat de la un pachet de baterii litiu-ion, plasate în planşeul maşinii. Se preconizează că acest vehicul ar putea atinge o autonomie de până la 300 km, graţie sistemelor de optimizare a consumului de energie. Iar bateriile pot fi încărcate în numai o oră la 80% din capacitate.

Motorul electric are 85 kW, iar VW Milano Taxi are o autonomie de 300 km

Partea interesantă a acestui concept este structura habitaclului şi modalitatea de acces în maşină. Volkswagen Milano Taxi se bazează pe experienţa de zeci de ani a celor de la VW în materie de maşini dedicate taximetriei.

Astfel, pasagerii pot accede la bancheta din spate prin intermediul portierei culisante de pe partea dreaptă - portieră plasată în spatele montantului central, aceasta culisând înspre partea din faţă şi degajând o intrare largă. Inedit este faptul că portiera "muşcă" din partea superioară a plafonului, pentru ca pasagerii să nu fie nevoiţi să se contorsioneze prea mult.

Aceştia au la dispoziţie o banchetă dedicată, în principal, pentru două persoane, dar, la nevoie, pot fi acomodaţi şi trei oameni. Spaţiul din spatele şoferului este suficient pentru genunchi (distanţa până la spătar e de 12 cm), însă pasagerul din dreapta-spate este tratat aproape regeşte la nivelul picioarelor.

VW Milano Taxi poate acomoda doi pasageri in bune conditii de confort

Asta deoarece scaunul dreapta-faţă lipseşte, fiind înlocuit cu un spaţiu de depozitare, unde pot fi primite câteva genţi de voiaj. Genţi care pot fi uşor fixate printr-o curea facil de acţionat. În plus, bagajele nu trebuie ridicate prea mult de la sol, ca în cazul depozitării acestora în portbagaj.

Apropo de portbagajul clasic, din spatele banchetei pasagerilor: acesta este la cote minime, permiţând depozitarea lucrurilor mărunte, astfel încât bancheta a fost plasată cât mai în spate - iată, deci, micul secret al spaţiului interior foarte bun într-o maşină lungă de numai 3,73 metri.

Un alt element inedit este adoptarea unui ecran tactil, de 8 inch, pe care pasagerii pot urmări atât evoluţia costului călătoriei, dar care poate prelua şi funcţia de sistem de navigaţie, arătând ruta parcursă, obiectivele turistice importante, hoteluri, restaurante, etc. Mai mult, pasagerii pot comanda climatizarea automată pentru partea din spate a habitaclului de pe acest ecran.

Doua ecrane tactile de 8 inch, unul pentru pasageri, altul pentru sofer

Postul de conducere al şoferului este gândit astfel încât să satisfacă nevoile celui de la volan, având în vedere că şoferul petrece mult timp în maşină. Comenzile sunt reduse la minimum, optimizarea ergonomiei având ca rezultat un alt ecran tactil de 8 inch, de pe care cel de la volan poate controla facil toate funcţiile maşinii (printre care chiar şi comanda electrică a portierei pasagerilor).

Una dintre particularităţile lui Volkswagen Milano Taxi este că are doar două portiere: una pentru şofer şi cealaltă pentru pasageri, plasată pe partea dreaptă. Astfel, proiectanţii s-au asigurat că maşina nu este doar utilă, ci oferă şi siguranţă, evitându-se eventualele probleme cu accesul din maşină pe partea carosabilă a pasagerilor.

Dacă Milano Taxi Concept va deveni sau nu realitate, rămâne de văzut. Este clar, totuşi, că acest concept ne arată mai bine definit ADN-ul de design Volkswagen, pe care marca germană doreşte să îl aplice familiei sale de citadine electrice. Iar combinaţia verde-negru pentru caroseria maşinii este o carte de vizită pentru caracterul ecologic al maşinii.

Volkswagen Milano Taxi prefigureaza un nou concept de mobilitate urbana

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.