Iată conceptele Volkswagen-Giugiaro de la Geneva 2011

Înainte ca Volkswagen să ne dezvăluie în mod oficial care sunt conceptele realizate în colaborare cu Giugiaro, pe care le va expune la Salonul Auto Geneva 2011, iată că pe net au apărut primele imagini cu acestea.

Iată conceptele Volkswagen-Giugiaro de la Geneva 2011 Iată conceptele Volkswagen-Giugiaro de la Geneva 2011

Sintagma "VW + Giugiaro = love" nu e o poantă, ci o chestiune cât se poate de serioasă. De altfel, ceea ce a devenit azi un adevărat fenomen al vânzărilor din clasa compactă, Volkswagen Golf, nu este altceva decât creaţia lui Giugiaro, care a creat prima generaţie, VW Golf I.

Acum, că studioul Italdesign Giugiaro a fost cumpărat de grupul Volkswagen, era normal să vedem cât mai repede fructele acestei colaborări. Iar Salonul Auto Geneva 2011 este locul ideal pentru prezentarea unor noi concepte. Deci nu doar unul.

Deocamdată, germanii nu au dat publicităţii datele oficiale despre conceptele desenate de Giugiaro, însă, graţie "cârtiţelor", primele imagini cu acestea au apărut pe internet. Este vorba despre două modele, unul în stil coupe, iar celălalt un fel de monovolum de clasă mică sau compactă.

În primul caz, pare că vorbim de o interpretare modernă a modelului originar VW Scirocco (o altă creaţie a studiourilor italiene de la acea vreme), maşina fiind un hatchback dinamic, dar cu un design destul de sobru, fără artificii estetice extravagante. Adică exact stilul pe care îl au acum maşinile Volkswagen.

În al doilea caz, caroseria monovolum aduce ca element inedit soluţia stilistică de integrare a unei baghete mediane în suprafaţa vitrată laterală. Pe aceasta sunt plasate mini-camere de filmat, care preiau rolul oglinzilor retrovizoare, iar mânerele disimulate în montantul central pare să indice o soluţie de deschidere a portierelor ca la Opel Meriva.

Ce surprinde la ambele modele este partea frontală, mult simplificată faţă actuala imagine Volkswagen. Practic, grila este redusă la o simplă baghetă cromată, cu sigla VW tronând în mijloc, iar blocurile optice ocupă un spaţiu extrem de mic în laterale, pe orizontală. În spate, în ambele cazuri, se pare că stopurile sunt integrate în lunetă.

Să fie vorba doar de nişte simple exerciţii de design sau ar putea aceste concepte Giugiaro să prefigureze o nouă imagine de marcă pentru maşinile Volkswagen în viitor? Trebuie să aşteptăm Salonul Auto Geneva 2011 pentru un răspuns plauzibil.

Voi ce credeţi?

CONCEPTELE GIUGIARO ANUNŢĂ UN NOU LOOK PENTRU MAŞINILE VOLKSWAGEN?

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.