Mobius One - rivalul din Africa de Sud pentru Tata Nano

Deocamdată vorbim de un prototip Mobius One. Însă e greu de crezut că arătarea din aceste imagini va fi produsă în serie. Aşteptăm părerile voastre: vi se pare că Mobius One poate fi catalogat drept ”maşină”?

Pe continentul african sunt câteva dintre cele mai sărace ţări din lume. Prin urmare, ar părea normal ca acolo să apară un mijloc de transport pe patru roţi foarte ieftin. Lucru de care s-a ocupat britanicul Joel Jackson, care a înfiinţat în Kenia mica firmă Mobius Motors. Iar Mobius One este prima maşină concepută în Africa pentru nevoile de transport ale africanilor.

Ideea de bază de la care s-a pornit a fost crearea unei maşini cât mai spaţioase, cât mai robuste pentru drumurile desfundate de pe continentul african, dar care să coste cât mai puţin. În plus, Mobius One a fost gândit şi pentru rolul de maxi-taxi, deoarece, în foarte multe zone din ţările africane, reţeaua de transport în comun este inexistentă.

Însă de la teorie la practică se pare că este o distanţă foarte mare. Spun asta deoarece Mobius One arată nu doar caraghios, dar chiar copilăresc, părând a fi încropit din deşeuri. Este adevărat că, vorbind despre o maşină care nu ar trebui să depăşească 3.500 euro, designul nu e prioritar. Dar există nişte limite acceptabile, chiar şi pentru un prototip.

Mobius One are o formă rectangulară, părând un fel de SUV, însă roţile sunt foarte mici în raport cu gabaritul maşinii, în plus fiind şi extrem de mult scoase în laterale. Portierele sunt, practic, inexistente, accesul în vehicul făcându-se pur şi simplu prin prelatele care ţin loc de geamuri laterale (oare pentru că africanii şi-au câştigat reputaţia de buni atleţi?...).

Maşina beneficiază de o structură monococă, realizată din bare groase, între 4 şi 5 cm grosime, compartimentul pasagerilor fiind prevăzut şi cu un roll-cage, în cazul răsturnărilor. Caroseria exterioară este realizată din panouri de aluminiu (finisarea nefiind deloc o prioritate, după cum se poate vedea), maşina beneficiind atât de un portbagaj foarte mare, cât şi de bare de amarare pe acoperiş.

Motorul, transmisia şi suspensia sunt montate direct pe structura tubulară, însă deocamdată nu a fost stabilit un furnizor - prototipul Mobius One are momentan un motor de 1,0 litri de origine Toyota. Oricum, creatorul maşinii declară că, în ciuda aparenţelor, maşina are performanţe excelente pe drumurile desfundate din Africa, la nivelul unui SUV cu pretenţii.

Momentan, mica firmă se ocupă de dezvoltarea lui Mobius Two, care va presupune îmbunătăţiri la nivel tehnic, dar în plan este chiar şi un Mobius Three, care va avea grijă şi de capitolul design. Nu putem decât să le urăm succes acestor întreprinzători şi suntem curioşi cum va arăta maşina finală.

Mobius One, masina africana de pe tare.ro

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.