Modul'eo Concept - maşina electrică ”acordeon”

Cu ocazia Salonului Auto Geneva 2011, specialiştii francezi de la AAA-Industries au expus într-un colţ el expoziţiei un concept foarte interesant: Modul'eo. Vedeţi în continuare de ce i-am spus ”acordeon”.

Despre Modul'eo am putea spune că e un fel de cutIuţă cu surprize, deşi ideea de a avea mai multe maşini în una singură nu este nouă. Principiul de "acordeon" este foarte simplu: Modul'eo are lungimea variabilă, aceasta putând ajunge de la 2,4 metri la 3,2 metri, în timp ce caroseria poate fi transformată din monovolum în pick-up.

În configuraţie scurtă, Modul'eo este un demn rival pentru smart ForTwo, oferind doar două locuri, însă portbagajul rivalizează cu cel al... Logan-ului, deoarece se cifrează la nu mai puţin de 500 litri. Dacă aveţi nevoie să transportaţi încă doi pasageri, nici o problemă: la simpla apăsare a unui buton, nişte motoraşe electrice împing secţiunea din spate a caroseriei, alungind maşina.

Astfel, Modul'eo se transformă dintr-un gândac cu 2 locuri într-un monovolum cu 4 locuri, o lungime de 3,2 metri şi cu un portbagaj a cărui capacitate variază între 600 şi 1.000 litri. Şi, dacă nu vi se pare de ajuns caracterul practic de care dă dovadă, Modul'eo poate fi transformat chiar şi în pick-up, tot automat, partea inferioară a spatelui glisând şi oferind astfel o benă.

În ce priveşte interiorul maşinii, avem parte de câteva idei ingenioase. Cele două scaune suplimentare, pentru configuraţia cu 4 locuri, sunt pur şi simplu ascunse sub scaunele din faţă - de fapt, structura scaunelor le face extrem de subţiri, ocupând foarte puţin spaţiu. Puteţi spune la revedere pedalierului, deoarece toate comenzile pentru conducerea maşinii se găsesc pe volan, iar pe un ecran tactil sunt afişate şi pot fi controlate celelalte funcţii ale maşinii.

Propulsia lui Modul'eo este, evident, electrică, deşi detalii despre motor şi baterii nu sunt oferite deocamdată. Ştim, însă, că maşinuţa se laudă cu o autonomie de 150 km, în condiţiile unei viteze maxime de 90 km/h. Există însă şi un mod "City Mode", în care viteza maximă este limitată la 60 km/h, iar resursele motorului sunt folosit în mod optim, pentru a creşte autonomia. Bateriile au o durată de încărcare de 6 ore.

Deocamdată doar în stadiul de proiect, Modul'eo se dovedeşte o propunere nu doar interesantă, ci chiar viabilă, având deja omologările pentru circulaţia pe şosele. Chiar şi din punct de vedere estetic vorbim de o maşină bine pusă la punct, proiectanţii oferind mai multe posibilităţi de personalizare a exteriorului.

Dacă Modul'eo va reuşi să atragă cu adevărat atenţia unui producător mare de maşini, rămâne de văzut, însă, cel puţin din punct de vedere al unui vehicul de transport urban, această maşină "acordeon" are foarte multe atuuri care i-ar putea interesa pe micii întreprinzători din oraşele aglomerate.

CREZI CĂ VA AJUNGE ÎN SERIE MODULEO, MAŞINA ACORDEON?

Moduleo Concept la Geneva 2011 - masina electrica acordeon de pe tare.ro

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.