Volkswagen Formula XL1 Concept consumă doar 0,9 litri/100 km

Tradiţia motoarelor diesel nu dispare prea uşor din istoria maşinilor Volkswagen. Germanii revin în actualitate printr-un concept cunoscut, dar upgradat, care acum se numeşte VW XL1 si are un consum de numai 0,9 litri/100 km. Ţi-ai lua aşa ceva?

Dacă aveţi impresia că aţi mai văzut undeva acest Volkswagen Formula XL1 Concept, nu greşiţi prea mult, deoarece e vorba de un upgrade al conceptului VW L1, prezentat acum doi ani la Salonul Auto Frankfurt 2009, "trabucul" care se lăuda cu un consum de numai 1,38 litri/100 km de motorină.

Noul concept Volkswagen XL1 va fi prezentat in premiera in patria petrolistilor, Qatar

Noul concept VW XL1 va fi prezentat în premieră la iminentul salon auto din... Quatar, ceea ce ar putea părea o palmă dată miliardarilor petrolului, nu? Şi a deoarece noul "trabuc VW" anunţă un consum mai mic de 1 litru/100 km - mai exact, VW XL1 consumă doar 0,9 litri/100 km de motorină.

VEZI GALERIA MULTIMEDIA CU VOLKSWAGEN XL1 CONCEPT

Aşadar, cei de la Volkswagen se pot mândri că, în epoca maşinilor hibride şi electrice, au reuşit să-şi îndeplinească promisiunea de a realiza maşina de 1 litru/100 km, deoarece, conform declaraţiilor oficialilor, VW XL1 este foarte aproape de o eventuală producţie de serie.

Volkswagen XL1 anunta un consum mediu de motorina de numai 0,9 litri/100 km

Până când ne vom pune întrebarea dacă, într-adevăr, vor exista destui clienţi pentru o astfel de maşină VW, cu numai două locuri şi un design prae futurist faţă de gama actuală, să vedem ce înseamnă, pe plan tehnic, acest concept VW XL1.

Sistemul de propulsie este unul hibrid plug-in, constând dintr-un motor TDI cu 2 cilindri şi 48 CP, asociat cu un motor electric de 27 CP (20 kW), alimentat de la un pachet de baterii litiu-ion (care pot fi încărcate de la o sursă externă atunci când maşina este parcată). Transmisia este asigurată de o cutie automată cu dublu ambreiaj DSG şi 7 trepte, pentru o eficienţă cât mai mare.

Volkswagen XL1 este un hibrid plug-in, cu un TDI de 48 CP si un motor electric de 27 CP

Mai adăugăm la reţetă lucruri deja ştiute, precum o caroserie monococă din fibră de carbon şi un coeficient aerodinamic cX de numai 0,186 al caroseriei, et voila: consum mediu de 0,9 litri/100 km şi emisii CO2 de numai 24 g/km. Mai mult, fiind un hibrid plug-in, atunci când bateriile sunt complet încărcate VW XL1 poate fi condus în regim strict electric pe o distanţă de circa 35 km.

În ce priveşte interiorul maşinii, marea modificare o reprezintă plasarea celor două locuri alăturat, nu în tandem, ca la conceptul precedent. În plus, accesul în maşină este mult mai facil, graţie portierelor cu deschidere în sus, ca la Lamborghini. Planşa de bord este mult mai apropiată de o maşină a zilelor noastre, caracterul său simplist şi ergonomia amintind întrucâtva de VW E-Up Concept.

Interiorul lui Volkswagen XL1 are doua locuri alaturate si un layout specific unei masini actuale

Singura necunoscută rămâne preţul pe care l-ar avea un eventual model de serie. Dată fiind tehnologia avansată de care dispune noul concept şi materialele scumpe, este foarte probabil ca VW XL1 să fie mult mai scump decât o maşină electrică actuală, precum Nissan Leaf sau Renault Fluence Z.E.

Prin urmare, rămânând cu picioarele pe pământ, e cam clar că ambiţiosul proiect al lui Ferdinand Piech, "maşina de 1 litru", are toate şansele să rămână doar în muzeul Volkswagen.

Voi ce credeţi?

VA APĂREA ÎN PRODUCŢIE DE SERIE VOLKSWAGEN XL1?

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.