Volkswagen L1 Concept la Frankfurt 2009

Aşa cum Renault a făcut cunoscută sintagma "maşina de 5.000 euro", la fel şi Volkswagen este creatorul "maşinii de 1 litru/100 km". La Frankfurt 2009, germanii revin cu un nou concept, botezat simplu, VW L1.

VW L1 ConceptDupă prima maşină VW de "1 litru la sută", prezentată în 2002, germanii revin cu un astfel de concept, botezat simplu Volkswagen L1 - unde L1 semnifică "1 litru/100 km", cu toate că, în realitate, VW L1 afişează un consum mai mare, de 1,38 litri/100 km.

Vorbim de o maşină cu două locuri, unul după altul, având propulsie hibridă diesel-electric şi caroserie din CFRP (Carbon Fiber Reinforced Plastic - plastic ranforsat cu fibră de carbon). Lungimea de 3,8 metri şi înălţimea de 1,143 metri, cumulat cu suprafaţa frontală foarte redusă şi structura tip "trabuc" îi conferă lui VW L1 un coeficient aerodinamic extrem de redus, având un Cd de numai 0,195

Aerodinamica excelentaMasa maşinii ajunge la 380 kg (din care şasiul cântăreşte numai 124 kg), aşa încât nu ne miră nici consumul scăzut de motorină, dar nici valoarea extrem de mică de emisii CO2, de numai 36 g/km. De această valoare se face "vinovat" un propulsor diesel cu doi cilindri, de 0,8 litri, care funcţionează în două moduri. În modul "ECO", motorul dezvoltă 27 CP/4.000 rpm, iar în modul "SPORT" se mai câştigă 12 CP suplimentari - dacă se doreşte rularea cu viteze mari. Cuplul maxim al micului TDI atinge 100 Nm/1.900 rpm.

Motorul electric este integrat în transmisia DSG cu 7 trepte, oferind un plus de 14 CP, în timp ce bateriile litiu-ion sunt plasate în partea frontală a maşinii. La acceleraţiile puternice, motorul electric poate suplimenta cuplul motor cu până la 40%, pe durată scurtă, dar este capabil să propulseze maşina şi independent de motorul termic - însă nu avem date referitor la autonomia lui VW L1 în modul strict electric.

Per total, autonomia maşinii se ridică la aproximativ 670 km, o valoare foarte bună. Acelaşi lucru îl putem spune şi despre viteza maximă de 160 km/h, în timp ce acceleraţia 0-100 km/h se realizează în aproximativ 14,3 secunde.

VW L1 Concept - interiorCele două locuri sunt gândite pentru o bună ergonomie şi un confort crescut la drum lung, scaunul din spate făcând parte din structura monococă a şasiului. Instrumentele de bord sunt aşezate pe o rază de 180 de grade în jurul şoferului, bordul fiind de asemenea integrat în structura şasiului. VW L1 presupune şi o altă premieră: folosirea unui nou material plastic, denumit "Sport Esteem", care oferă atât o senzaţie ridicată de calitate, dar este şi foarte rezistent la uzură.

Butonul de lângă volan serveşte atât pentru pornirea motorului, dar şi pentru selectarea modurilor de funcţionare a cutiei de viteze automate - prin rotirea butonului se aleg modurile P (parking), N (neutral) sau R (reverse). Tot prin butoane este comandată deschiderea acoperişului, dar şi sistemul de aer condiţionat, în timp ce instalaţia multimedia este controlată de la butoanele de pe volan.

Motor cu 2 moduri de functionareLipsa oglinzilor retrovizoare este suplinită de adoptarea unor camere de filmare, ale căror imagini sunt proiectate pe diplay-uri OLED (Organic Light Emitting Diode), iar pentru manevrele de parcare nu lipseşte sistemul PDC (Park Distance Control). Nu lipseşte nici un spaţiu de depozitare pentru bagaje, având capacitatea de 50 de litri.

Pe şosele, nu vom vedea prea curând un VW L1, însă acest concept are menirea de a reliefa avantajele utilizării unei tehnologii considerate prea costisitoare la începutul anilor 2000, şi anume utilizarea intensivă a materialului plastic ranforsat cu fibră de carbon, CFRP. De asemenea, cei de la Volkswagen continuă dezvoltarea propulsoarelor diesel, sub egida BlueMotion, exemplul de faţă fiind de aşteptat să îl regăsim sub capota maşinilor VW foarte curând.

Mai multe detalii, în pagina următoare.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.