10 sfaturi pentru conducerea maşinii pe zăpadă

10 sfaturi pentru conducerea maşinii pe zăpadă

Autor: Oraan Mărculescu acum 10 ani Dosar & Analize

Zăpada este foarte înşelătoare şi poate ascunde gheaţă, aşa
încât principala „armă” pe timp de iarnă este conducerea foarte
preventivă şi renunţarea la vitezomanie.

Circulaţi cu viteză
redusă şi fiţi foarte atenţi la trafic.

E recomandabil ca, pe drumurile înzăpezite, să circulaţi mai
încet decât vă impun limitele de viteză legale. Astfel, puteţi fi
mai atenţi la trafic şi puteţi reacţiona mai devreme în caz de
necesitate.

Este indicat să încercaţi permanent să intuiţi ce se poate
întâmpla în faţă, nu doar cu maşina din faţa voastră, deci iarna
atenţia distributivă trebuie să fie la cote mai mari. Prin urmare,
renunţaţi la lucrurile care vă distrag atenţia în timp ce conduceţi
(telefoane, discuţii cu pasagerii, concentrarea prea mult pe
sistemele audio sau de climatizare).

Pe lângă viteza redusă, este necesar să lăsaţi o distanţă foarte
mare faţă de maşina din faţă. În trafic urban, este recomandabil să
se renunţe la stilul „bară la bară” din restul anotimpurilor,
deoarece un mic accident blochează apoi circulaţia pentru foarte
multă vreme şi toată lumea are de pierdut.

Nu trebuie uitat de schimbarea lină a treptelor de viteză:
bruscarea ambreiajului poate duce la pierderea pentru moment a
aderenţei şi chiar a direcţiei. La retrogradare trebuie, de
asemenea, atenţie să nu bruscaţi ambreiajul.

Ar fi bine să acordaţi atenţie şi zonelor pe unde circulaţi şi
să încercaţi să anticipaţi pentru ce ar putea ascunde zăpada – cel
mai periculos lucru este poleiul sau gheaţa. Trecerea peste poduri
sau prin tunele trebuie să se realizeze cu viteză mai redusă, iar
porţiunile umbrite din păduri este mai probabil să ascundă gheaţă
sub zăpadă.

Atenţie şi în condiţiile de drumuri pe care s-a turnat material
antiderapant. Există multe şanse ca, la fel pe asflatul cu
criblură, să vă sară în parbriz o bucată de sare sau de gheaţă de
la ceilalţi participanţi la trafic. Nu e deloc penibil să mergi cu
viteză cât mai redusă în astfel de porţiuni, cu mâna pe parbriz,
pentru a opune rezistenţă în cazul vreunui impact cu o
pietricică.

Pagini: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10



Comentarii
Inchide