Dacia 10 ani împreună cu Renault Ep. IV

Autor: Cosmin Iordache 02 iul. 2009 Dosar & Analize
Dacia 10 ani împreună cu Renault Ep. IV

Pentru că la acea vreme, Dieselul era privit ca un motor inferior de către piaţa românească, 80% din modelele noi vândute fiind pe benzină, conform statisticilor istorice APIA, Dacia nu a introdus motorina pe autoturismele de pasageri, ci pe vehiculul comercial Dacia Pick-Up. Motorul diesel de 1,9 l, montat de Renault pe Dacia, fusese utilizat până atunci pe modelele franceze Kangoo si Clio. Era un propulsor Euro II de 65 CP, nu foarte vioi, dar economic, având un consum mediu în jur de 6 litri la sută, exact ce îi trebuia antreprenorului român.

Acelaşi lucru declara, la acea vreme pentru Capital, şi directorul general Christian Esteve: "Ne îndreptăm în primul rând atenţia către companiile cu parcuri mari de utilitare, dar nu neglijăm nici segmentul micilor întreprinzători şi nici chiar pe cel al persoanelor fizice". Disponibil sub trei variante de caroserie: pick-up, Drop Side şi Double Cab şi cu trei posibilităţi de tracţiune: faţă, spate, şi integrală, "papucul" diesel costa între 5.200 si 5.800 euro, un preţ cu exact 800 de euro mai mult decât modelele pe benzină.

Tot în acel an, Dacia a anunţat construcţia unei Uzine de Subansamble, care presta atât pentru Dacia cât şi pentru Renault. Investiţia necesară unităţii de producţie se ridica la 7 milioane de euro. Întinsă pe o suprafaţă de 14.000 de metri pătraţi această fabrică angrena 80 de angajaţi.Tot în acel an Dacia a introdus un nou sistem de vopsire a maşinilor, unul de o calitate superioară şi mai puţin dăunător mediului.

La capitolul cifre de vânzări, Dacia a realizat o bună performanţă înregistrând prima creştere după mai mulţi ani de scăderi. Creşterea a fost de 7,2% la autoturisme şi de 19,4% la utilitare, pentru un total de peste 57000 bucăţi, conform APIA. Informaţiile aruncate despre modelul de 5.000 de dolari erau tot mai dese şi toată lumea aştepta această "minune" pe patru roţi.

La ora 13 veţi vedea cel mai modern model Dacia, la acea ora.

 

 

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Visan Marian
Visan Marian
Începând cu anul 2015, Marian Vișan s-a implicat în domeniul auto, însă experiența sa în jurnalismul online începe din 2006, în timpul studiilor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. La vârsta de 18 ani a început să se familiarizeze cu mașinile odată cu obținerea permisului ... citește mai mult

Comentarii
Inchide