Dacia 10 ani împreună cu Renault Ep. IX

Dacia 10 ani împreună cu Renault Ep. IX

Autor: Cosmin Iordache acum 11 ani Dosar & Analize

În ianuarie 2007 Dacia a lansat modelul Dacia Logan MCV în Europa Occidentală, presa vestică numindu-l "cel mai ieftin model cu şapte locuri care poate fi cumpărat." Această versiune şi creşterea notorietăţii Logan au propulsat pentru prima dată în istorie exporturile constructorului argeşean peste pragul de 100.000 de unităţi. Mai exact Dacia a trimis peste hotare 128.411 unităţi. De asemenea, tot ca premieră istorică, producţia a escaladat cota de 200.000 de unităţi produse.

Spuneam că Dacia a introdus şi un plus de pragmatism gamei Logan, astfel în februarie a fost prezentat modelul Dacia Logan Van. Versiunea utilitară, pentru a păstra filozofia de costuri cât mai mici, era de fapt un derivat simplificat al modelului Dacia Logan MCV. Zona cargo de 1.700 de litri permite accesul atât prin uşile posterioare, cât şi prin portierele laterale. Acest model umplea golul lăsat de retragerea Daciei Pick Up în ultima lună a anului 2006 şi avea preţuri de la 6.7000 de euro.

Moda automobilelor pe GPL a influenţat apariţia în gama Logan a versiunii pe GPL. La vremea acea pe străzile din România se estima că sunt în circulaţie 150.000 de automobile alimentate cu gaz lichefiat, deci era o piaţă destul de propice pentru un Logan cu instalaţie omolgată din fabrică şi Dacia spera să vândă 30 de maşini de GPL pe zi. Autonomia acestui model se ridică la 1.500 km, atât pe rezerva pe benzinâ cât şi cea pe gaz.

În luna iunie s-a consemnat un capitol important din colaborarea Renault -Dacia în România. Astfel a fost inaugurat centrul



Renault Design Central Europe. Anul următor a fost însă cel mai efervescent din istoria Dacia.


 

 



Comentarii
Inchide