Dacia 10 ani împreună cu Renault Ep. VII

Autor: Cosmin Iordache acum 11 ani Dosar & Analize

În 2005 a venit recunoaşterea Dacia Logan, fiind aleasă Maşina Anului în Serbia şi Muntenegru şi primind premiul Autobest în acelaşi an. Aprecierea media a fost dublată şi de un succes comercial pe pieţele din Europa Centrală şi de Est,  Loganul fiind, conform Jato Dynamics, cel mai bine vândut model din această parte a Europei, devansând modele precum Skoda Octavia, Renault Megane sau Opel Astra.

În acel an nemţii au iscat şi primul mare scandal în care a fost implicat modelul Dacia Logan, răsturnarea la "testul elanului". Nemţii de la ADAC au supus maşina româneasca acestui test, care presupunea ocolirea bruscă a unui obstacol la o viteză de 65 km/h, reuşind o răsturnare spectaculoasă. Au urmat multe controverse, speculându-se că ar fi vorba de o "făcătură" pentru a discredita Logan-ul, testele ulterioare au fost trecute de sedan-ul Dacia şi, până la urmă, nemţii au retras aceste rezultate.

Gama Logan a primit în luna septembrie motorizarea mult aşteptată, 1.5 dCi de 68 CP. Această motorizare, spre deosebire de arhaicul 1.9 dCi, primul Diesel Renault care a tors sub capota unui model Dacia, era mai performantă oferind un cuplu cu 50% mai mare. Înainte de lansarea acestui model la Salonul de la Frankfurt, "coada" la Diesel număra deja 1.000 de precomenzi, românii fiind dornici să conducă un model românesc economic. Preţurile de lansare pentru acest model au fost următoarele: Ambiance (7.270 de euro), Preference (7.970 de euro) şi Laureate (8.670 de euro). Vânzările acestei motorizări au ajuns în doar 3 luni la 6150 de unităţi, fiind o cifră încă mică raport la totalul vânzărilor care au ajuns în acel an la 88.275 unităţi Dacia Logan.

În total Dacia a vândut  în 2005 la nivel global  164.406, dintre care 134.887 Dacia Logan, 8.354 Dacia Solenza şi 21.185 vehicule comerciale. Producţia totală de automobile a atins un maxim istoric de 172.000 de unitati. În acel cosntructorul Dacia a primit certificarea ISO 14001 pentru mediu şi uzina a fabricat automobilul cu numărul 2.500.000. De asemenea, 2005 a consemnat şi



inaugurarea  modernului centru logistic ILN (International Logistics Network) Mioveni.


 La ora 16 veţi putea citi despre primul showcar Dacia

 



Comentarii
Inchide