Dacia Sandero faţă în faţă cu concurenţa din clasa mică. Preţuri şi motorizări

Autor: Marius Vișan 09 oct. 2018 Dosar & Analize

Dacia Sandero se află în cel mai disputat segment, cu factorul cel mai sensibil pentru români, preţul. Cei care au în gând Dacia sunt însă tentaţi şi de alte modele precum Skoda Fabia, Ford Fiesta sau Opel Corsa. 

Pentru că dilema asta va fi probabil îndelung analizată de automobilişti şi potenţiali cumpărători, am ales câţiva concurenţi ai modelului Dacia Sandero. Comparaţia s-a făcut pe baza preţurilor şi a motorizărilor disponibile.

Dacia Sandero – de la 7.470 de euro (TVA inclus)

Dacia Sandero cu motor de 1.0 SCe 75 Acces, cu motor pe benzină şi transmisie manuală – 7.470 de euro (TVA inclus)

Dacia Sandero cu motor de 0.9 TCe 90 CP Plus, cu motor pe benzină şi transmisie manuală – 9.140 euro (TVA inclus)

Dacia Sandero cu motor de 0.9 TCe 90CP Prestige Easy-R, cu motor pe benzină şi transmisie robotizată – 11.430 euro (TVA inclus)

Dacia Sandero cu motor de 1.5 dCi 75CP Laureate, cu motor diesel şi transmisie manuală – 11.330 euro (TVA inclus)

Skoda Fabia de la 9.000 euro (TVA inclus)

Skoda Fabia cu motor de 1.0 MPI 60CP Avantaj, cu motor pe benzină şi transmisie manuală – 9.000 euro (TVA inclus)

Skoda Fabia cu motor de 1.0 MPI 75CP Ambition, cu motor pe benzină şi transmisie manuală – 11.647 euro (TVA inclus)

Skoda Fabia cu motor de 1.0 TSI 95CP Ambition, cu motor pe benzină şi transmisie manuală – 12.644 euro (TVA inclus)

Skoda Fabia cu motor de 1.0 TSI 110CP Ambition DSG,  cu motor pe benzină şi transmisie automată cu dublu ambreiaj – 14.616 euro

Skoda Fabia cu motor de 1.4 TDI 105CP Ambition, cu motor diesel şi transmisie manuală – 16.235 euro (TVA inclus)

Ford Fiesta de la 12.650 euro (TVA inclus)

Ford Fiesta cu motor de 1.1 85CP Trend, cu motor pe benzină şi transmisie manuală – 12.650 euro (TVA inclus)

Ford Fiesta cu motor de 1.0 100CP Trend S/S, cu motor pe benzină şi transmisie manuală – 13.401 euro (TVA inclus)

Ford Fiesta cu motor de 1.0 EcoBoost 100CP, cu motor pe benzină şi transmisie manuală – 18.900 euro (TVA inclus)

Ford Fiesta cu motor de 1.0 EcoBoost 100CP Vignale AT, cu motor pe benzină şi transmisie automată – 20.150 euro

Ford Fiesta cu motor de 1.5 TDCi 120CP Vignale, cu motor diesel şi transmisie manuală – 20.900 euro

Opel Corsa de la 11.110 euro (TVA inclus)

Opel Corsa cu motor de 1.2 70CP Selection, cu motor pe benzină şi transmisie manuală – 11.110 euro (TVA inclus)

Opel Corsa cu motor de 1.4 90CP Selection, cu motor pe benzină şi transmisie manuală – 11.300 euro (TVA inclus)

Opel Corsa cu motor de 1.4 100CP Selection S/S, cu motor pe benzină şi transmisie manuală – 12.603 euro (TVA inclus)

Opel Corsa cu motor de 1.4 90CP Selection MTA5 S/S, cu motor pe benzină şi transmisie robotizată – 12.640 euro (TVA inclus)

Opel Corsa cu motor de 1.3 CDTi 75CP Enjoy S/S, cu motor diesel şi transmisie manuală – 15.710 euro (TVA inclus)

Opel Corsa cu motor de 1.4 90CP Cosmo AT6, cu motor pe benzină şi transmisie automată – 14.130 euro (TVA inclus)

Concluzia?

Dacia Sandero câştigă clar la capitolul preţ. Niciun alt model nu începe de la 7.500 de euro, cel mai apropiat concurent fiind Skoda Fabia, cu 9.000 de euro. Oferta Dacia este echilibrată şi cel mai mic model autohton poate fi dotat destul de bine, însă ne vom îndepărta de preţul mic de bază.

Trebuie luat în calcul că Ford Fiesta, Skoda Fabia şi Opel Corsa sunt modele de generaţie mai nouă, care permit o echipare mai bogată.

Skoda Fabia şi Opel Corsa sunt singurele modele care au o motorizare de bază mai puţin puternică decât cea oferită în standard de Sandero. Însă concurenţa europeană are în ofertă motorizări care ating şi 120 de cai-putere, în timp ce Dacia se opreşte la 90 de cai-putere, deci cine vrea performanţe dinamice mai bune trebuie să se îndrepte spre unul dintre acele modele.

Diferenţa se face şi la transmisie, atât la tehnologie cât şi la cost. Sandero oferă Easy-R, o variantă robotizată, în timp ce Fabia, Fiesta sau Corsa oferă transmisii automate. Cu toate acestea, Easy-R duce Sandero la puţin peste 11.000 de euro, în timp ce variantele echipate cu transmisie automată sunt în jurul valorii de 14.500 de euro (Corsa şi Fabia), dar pot atinge şi 20.000 de euro (Ford Fiesta).

Cine vrea o maşină corectă, cu un preţ de achiziţie mic, dar şi materiale şi dotări medii se poate îndrepta spre Sandero, însă cei care se aşteaptă la performanţe dinamice superioare, poate o transmisie automată, o calitate mai ridicată a fabricaţiei şi dotări mai consistente au la dispoziţie Fabia, Fiesta sau Corsa.

 

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Marius Vișan
Marius Vișan
Marius Vișan a poposit în lumea auto în anul 2015, însă cu jurnalismul online este familiarizat încă din anul 2006 când a început cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Contactul cu mașinile l-a luat la vârsta de 18 ani, odată cu obținerea permisului auto. Pasiunea ... citește mai mult
Visan Marian
Visan Marian
Începând cu anul 2015, Marian Vișan s-a implicat în domeniul auto, însă experiența sa în jurnalismul online începe din 2006, în timpul studiilor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. La vârsta de 18 ani a început să se familiarizeze cu mașinile odată cu obținerea permisului ... citește mai mult

Comentarii
Inchide