Experimentele nereuşite de la Dacia. Concepte şi automobile rare – GALERIE FOTO

Autor: Cosmin Iordache 13 apr. 2010 Dosar & Analize

 

VEZI CELE MAI RARE AUTOMOBILE DACIA

Cu toţii am crescut alături de Dacia, fiind omniprezentă dacă nu în vieţile noastre, măcar pe şoselele pe care circulăm. Îndrăgită sau hulită, dar de toţi cunoscută, marca naţională are însă şi poveştile ei nespuse, şi anume acele proiecte la care publicul larg nu a avut accesul, pe care puţini le cunosc şi chiar şi mai puţini le-au văzut pe viu.

Privite de la înălţimea anilor 2010, aceste proiecte par de-a dreptul hilare şi cele mai multe sunt ori adaptări fidele de la Renault, ori tentative temerare ale unor ingineri pasionaţi, fără sorţi de a pătrunde însă într-o gamă în mare parte neschimbată până la venirea Renault.

Foarte puţini ştiu că Dacia a produs o dubiţă acum 35 de ani, preluată desigur de la Renault, dar care acum are un statut de automobil de colecţie prin raritate. De asemenea, un inginer Dacia a flirtat cu ideea de automobil sport cu motor central şi propulsie şi a creat un astfel de automobil, pe care l-a înnobilat ulterior şi cu faruri escamotabile şi eleron.

Cu mult înainte ca Audi, Volvo sau alţi constructori de crossovere derivate din modelele wagon să intre pe acest segment, Dacia a făcut un astfel de model. Cu mobilitatea unei septuagenare reumatice, acest model era nu numai foarte rar ca şi apariţie, dar şi foarte rar folosit pe şosele din cauza problemelor de fiabilitate.

Unul dintre cele mai bine păstrate secrete Dacia este un model desenat de studioul I.DE.A. în Italia, înainte ca Renault să preia cârma uzinei. Deşi estetic modelul era destul de avansat, având ceva din Peugeot 206 Sedan, acest model a fost bine dosit de ochii presei.

V-am stârnit curiozitatea? Atunci…

VEZI CELE MAI RARE AUTOMOBILE DACIA

 

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Visan Marian
Visan Marian
Începând cu anul 2015, Marian Vișan s-a implicat în domeniul auto, însă experiența sa în jurnalismul online începe din 2006, în timpul studiilor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. La vârsta de 18 ani a început să se familiarizeze cu mașinile odată cu obținerea permisului ... citește mai mult

Comentarii
Inchide