Hyundai vs. Volkswagen – lupta giganţilor

Autor: Oraan Mărculescu 30 oct. 2010 Dosar & Analize

CLASA
MEDIE

Dacă în clasa compactă, Golf-ul domină categoric, la fel putem
spune şi despre clasa medie, unde Volkswagen Passat are
şi el o notorietate extraordinară
. Mai ales acum, când
vorbim de Volkswagen Passat facelift. Ce răspuns au coreenii în
acest segment?

In Europa, Volkswagen Passat facelift este concurat, fara succes, de actualul Hyundai Sonata, pe cateva piete

Ei bine, nu au doar un răspuns, ci mai multe, în funcţie de
piaţă. În Europa, pe foarte puţine pieţe mai este
oferit
sedanul Hyundai
Sonata
, o maşină lansată în 2005 şi
care nu s-a făcut aproape deloc remarcată, deşi oferă un raport
preţ/dotări satisfăcător.

Faţă de Passat, Sonata europeană este cu doar 3 cm mai lungă,
ambele modele situându-se, ca lungime, la cota 4,8
metri
. Nici în ce priveşte spaţiul interior nu sunt
diferenţe semnificative, Passat având, totuşi, un avans important
la capitolul calitatea fabricaţiei. Un mare avantaj al
germanilor este că oferă şi versiunea break Passat
Variant
, în timp ce coreenii se limitează doar la modelul
sedan pentru Sonata.

In USA, noul Hyundai Sonata concureza agresiv Passat-ul, in special Passat CC

Dacă în China există în ofertă, în paralel cu această generaţie
Sonata, şi cea precedentă, în SUA lucrurile stau cu totul altfel.
Pentru că, peste ocean, vorbim de noul Hyundai Sonata, o
maşină mai apropiată de stilul coupe cu 4 uşi
şi care deja
e un concurent redutabil atât pentru Passat-ul normal, cât şi
pentru Volkswagen Passat CC. Practic, Sonata americană
demonstrează că Hyundai a făcut un salt de imagine foarte mare în
acest mileniu.

Din păcate, încă nu se ştie oficial dacă Sonata americană va
veni şi în Europa – zvonurile afirmă, deocamdată, că pentru Europa
este pregătit un alt model de clasă medie, care ar putea fi
prefigurat de
conceptul Hyundai i-Flow.
Totodată, se află în pregătire şi o versiune break, care probabil
se va numi Hyundai i40 Wagon. Până atunci, însă, Passat nu
prea are de ce să îşi facă griji în Europa.

Versiunile superioare Passat sunt concurate de Hyundai Grandeur. Din pacate, coreenii nu au un break de clasa medie

Versiunilor mai evoluate ale Passat-ului, coreenii le
mai opun o berlină: Hyundai Grandeur (sau Hyundai Azera în
USA)
. Vorbim de o berlină cu dimensiuni demne de clasa
mare şi cu motoare pe benzină V6, de cilindree mare. Dacă în Europa
vânzările acestei versiuni sunt foarte slabe, în America politica
TDI-urilor de pe Passat nu are prea mare succes în faţa preţului
mult mai accesibil al lui Azera.

În general, putem spune că,
şi în clasa medie, Volkswagen reuşeşte să se menţină în
frunte fără prea mare greutate.

Hyundai Sonata/Grandeur
vs. Volkswagen Passat: 1 – 2.

Totuşi, este clar că în viitorul apropiat coreenii se vor
concentra mai mult pe clasa medie, deci le vor da de furcă mai mult
nemţilor şi noii generaţii Passat. Mai mult, coreenii le-au
luat-o înainte germanilor în domeniul ecologiei, prin Hyundai Sonata Hybrid
, lansată în SUA
în acest an. Suficient pentru a crea agitaţie la Wolfsburg.

Coreenii le-au luat-o inainte nemtilor: Hyundai Sonata Hybrid a fost deja lansat in USA

CLASA MARE ŞI DE
LUX

Pare puţin exagerat să vorbim de maşini de lux în cazul
Volkswagen şi, mai ales, în cel al coreenilor de la Hyundai. Însă
adevărul este că limuzinele de lux nu mai sunt doar apanajul
producătorilor premium. În mod ciudat, deocamdată Hyundai
şi Volkswagen nu concurează în mod direct în acest
domeniu.

De ce? Pentru că ofertele lor nu se găsesc în acelaşi
timp pe aceeaşi piaţă
. Să explic. Volkswagen Phaeton facelift este disponibil
acum doar în Europa şi China, nu şi în USA. În schimb, coreenii
oferă doar în USA două limuzine cu un bun succes comercial:
Hyundai Genesis şi limuzina Hyundai Equus.

Hyundai Genesis concureaza cu versiunile de baza ale lui Volkswagen Phaeton. Teoretic...

Dacă despre VW Phaeton există informaţii că va ajunge în curând
şi peste ocean, coreenii încă nu au luat decizia de a-şi
aduce limuzinele de lux pe Bătrânul Continent
, probabil
pentru a nu şoca publicul din acest domeniu exclusivist şi, să
recunoaştem, cam conservator pe pieţele europene.

Chiar şi aşa, Hyundai Grandeur este o berlină de clasă mare,
care intră în concurenţă directă cu modele premium cum ar fi
„vărul” Audi A6 al lui Phaeton. Având motoare V6 şi V8 de până la
385 CP, am putea spune că Grandeur este o alternativă la
modelele de bază Phaeton cu motoare V6
. Mai ales că vorbim
de o lungime de circa 5 metri în ambele cazuri, ba chiar de un
ampatament mai bun cu 5 cm pentru Hyundai Genesis.

Limuzina Hyundai Equus este un concurent de temut pentru versiunile de top Phaeton

În schimb, Phaeton-ul de top, cu motor W12 de 450 CP are un
concurent de temut în persoana limuzinei Hyundai Equus, o adevărată
surpriză coreeană. Chiar dacă vorbim de aceleaşi motoare V6 şi V8
din cazul lui Genesis, Equus oferă dimensiuni mult mai
generoase (5,2 metri lungime)
, iar versiunea cu ampatament
lung va avea un motor de peste 400 CP.

Bineînţeles, nivelul de dotare este prezidenţial, însă, faţă de
limuzinele de lux cunoscute în acest moment, Hyundai Equus
anunţă un nivel mai scăzut al preţului
. Adică Hyundai
Equus aplică aceeaşi metodă ca şi VW Phaeton: limuzina de lux
abordabilă. Nu în ultimul rând, să nu uităm că Genesis şi Equus
beneficiază de o platformă nou concepută, în timp ce Phaeton are
deja mulţi ani în spate.

Prin urmare, ce vi se pare mai de necrezut: o limuzină de lux cu
siglă Volkswagen sau două cu sigle Hyundai? Mă hazardez să
le dau câştig de cauză coreenilor
, deşi, repet, deocamdată
pe nici o piaţă importantă nu concurează în mod direct modelele
menţionate.

Hyundai Genesis &
Equus vs. Volkswagen Phaeton facelift: 2 – 1.

Pagini: 1 2 3 4 5 6 7

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide