Hyundai vs. Volkswagen – lupta giganţilor

Autor: Oraan Mărculescu 30 oct. 2010 Dosar & Analize

MONOVOLUME COMPACTE

Cel mai nou monovolum al coreenilor este
Hyundai ix20
, înlocuitor al unui
monvolum relativ bine vândut pe plan mondial, Matrix
.
Hyundai ix20 este, de fapt, un model
KIA Venga
desenat în stil ix35, fiind bazat pe platforma
tehnică a modelului de clasă mică i20.

Hyundai ix20 vs. Volkswagen Golf Plus

Cu toate acestea, are dimensiuni destul de generoase:
lungime de 4,1 metri
şi un ampatament de 2,61 metri, loc
pentru 5 pasageri şi un portbagaj de circa 450 de litri. Adică
valori apropiate de ale unui monovolum derivat dintr-un model de
clasă compactă:
Volkswagen Golf Plus
. Acesta este mai lung cu doar 10 cm, dar
are ampatamentul mai scurt cu 3 cm, iar portbagajul este de numai
400 de litri.

În materie de motorizări, modelul german are o ofertă mai
variată, mergând până la 160 CP graţie propulsoarelor turbo pe
benzină. În privinţa motorizărilor diesel, Hyundai ix20 oferă un
1.4 CRDi de 90 CP, faţă de Golf Plus, cu un 1.6 TDI de 105 CP şi un
2.0 TDI de 140 CP.

Deocamdată, Hyundai ix20 nu a fost lansat în vânzare
oficial
, având premiera mondială la Salonul Auto Paris
2010
. Dar se aşteaptă ca monovolumul coreean să vină cu o
politică de preţuri foarte competitivă, urmând a fi mai ieftin
decât VW Golf Plus. Modelul german vine şi cu un „bonus”: versiunea

CrossGolf,
menită a spori interesul clienţilor pentru acest
model.

Va fi o luptă interesantă, între
două modele care au multe de oferit familiştilor moderni.

Hyundai ix20 vs. Volkswagen
Golf Plus: 1 – 1.

Conceptul Hyundai Nuvis ar putea fi un preview pentru un viitor monovolum compact-mediu

Familia de monovolume Volkswagen bazate pe platforma
tehnică a lui Golf
mai conţine modelul derivat din
utilitara
VW Caddy
, dar şi monovolumul compact cu şapte locuri
Volkswagen Touran
, împreună cu versiunea pseudo-crossover,
botezată
CrossTouran
. Acestor modele Hyundai nu le opune nici un
concurent, viitorul în acest domeniu fiind oarecum
prefigurat de

conceptul Hyundai Nuvis
.

MONOVOLUME
MARI

Brusc, Hyundai se găseşte fără nici un reprezentant în acest
domeniu, deşi în USA exista până nu demult în gamă modelul Trajet.
Aşa încât Volkswagen domină categoric acest
segment
: pe de o parte prin
VW Routan
, model destinat pieţei americane şi dezvoltat pe baza
lui Dodge Caravan; pe de altă parte, prin
noul VW Sharan
, destinat europenilor şi care vine îmbunătăţit
la toate capitolele.

Hyundai nu are rivali pentru Volkswagen Sharan, respectiv Routan

VANURI
MARI

În acest domeniu, vorbim despre maşini de transportat persoane,
derivate din maşini utilitare. Cei de la Volkswagen se
prezintă cu familia cunoscută

Volkswagen Transporter/Multivan
, care a trecut
recent printr-un facelift, dar şi prin upgrade-uri importante la
nivelul dotărilor interioare.

Coreenii au în gamă noul
Hyundai H-1
, cunoscut şi ca i800 pe unele pieţe
, o
„dubă” pentru 8 persoane, de 5,1 metri lungime şi dotată cu un
motor diesel de 2,5 litri şi 170 CP. Germanii oferă o motorizare
mai mică, 2.0 TDI, cu mai multe variante de putere (84 CP, 102 CP,
140 CP şi 180 CP), precum şi posibilitatea echipării cu tracţiune
integrală.

Hyundai H-1 vs. Volkswagen Transporter/Multivan: 1 - 2

Preţurile pentru modelul german sunt mai mari, iar lista
de dotări este destul de lungă
. Însă cei interesaţi îşi
pot personaliza mai bine maşina apelând la Volkswagen
Transporter/Multivan, în timp ce Hyundai H-1 se adresează
necesităţilor de bază în transportul a 8 persoane.

Hyundai H-1 vs.
Volkswagen Transporter/Multivan: 1 – 2.

În concluzie, în ce priveşte maşinile de transport a mai mult de
5 persoane, germanii au încă un avans considerabil faţă de
coreeni
, acesta fiind un segment unde, cel mai probabil,
Hyundai va încerca o ofensivă mai puternică în următorii ani.

Pagini: 1 2 3 4 5 6 7

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide