International Engine of the Year 2011 – iată premiile Motorul Anului 2011

International Engine of the Year 2011 – iată premiile Motorul Anului 2011

Autor: Oraan Mărculescu acum 9 ani Dosar & Analize

Onoarea germanilor a fost salvată în categoria motoarelor între
1,0 şi 1,4 litri, unde TSI-ul Twincharger de 1,4 litri al
celor de la Volkswagen s-a impus categoric în faţa motorului turbo
1,4 MultiAir al celor de la Fiat
. De fapt, această
categorie a fost pur şi simplu o luptă VW vs. Fiat, din cele 6
poziţii trei revenindu-le celor de la Volkswagen, iar restul de
trei celor de la Fiat.

Cei de la Volkswagen stau mai bine, deoarece pe a treia
poziţie a podiumului regăsim şi motorul de 1,2 litri TSI, de sub
capota unor modele precum VW Polo sau Skoda Fabia
.
Practic, vorbim de o categorie dominată în ultimii cinci ani de
tehnologia TSI Volkswagen, motorul germanilor câştigând chair şi
marele premiu al competiţiei International Engine of the Year în
2010 şi 2009.

  1. Volkswagen 1.4-litre TSI Twincharger (VW Polo, Golf, Scirocco,
    Eos, Jetta, Tiguan, Touran, Skoda Fabia RS, Seat Ibiza/Cupra,
    Alhambra, Audi A1) – 365 p.
  2. Fiat 1.4-litre MultiAir turbo (Alfa MiTo, Giulietta, Fiat
    Bravo, Lancia Delta) – 248 p.
  3. Volkswagen 1.2-litre TSI (VW Polo, Jetta, Touran, Golf, Seat
    Ibiza, Leon, Altea/XL/Freetrack, Skoda Fabia, Roomster, Octavia,
    Yeti, Audi A1, A3) – 196 p.
  4. Volkswagen 1.4-litre TSI turbo (VW Golf, Scirocco, Eos, Jetta,
    Tiguan, Passat, Skoda Octavia, Superb, Yeti, Audi A1, A3, Seat
    Leon, Altea, Freetrack) – 124 p.
  5. Fiat-GM diesel 1.3-litre (Ford Ka, Fiat 500, Panda, Punto Evo,
    Linea, Qubo, Doblo, Opel Corsa, Meriva, Astra, Suzuki Swift) –
    91 p.
  6. Fiat 1.4-litre turbo (Fiat Abarth 500, Abarth Punto Evo, Punto
    Evo, Bravo, Alfa Giulietta, Lancia Delta) – 63
    p.

Pagini: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12



Comentarii
Inchide