Taxa auto se triplează – taxa auto loveşte rău maşinile second hand

Autor: Oraan Mărculescu 06 dec. 2008 Dosar & Analize

SPUNE-LE AICI GUVERNANŢILOR CE CREZI TU CĂ TREBUIE FĂCUT CU TAXA AUTO!

CALCULEAZĂ AICI NOILE VALORI PENTRU TAXA AUTO TRIPLATĂ!

Normele Euro 2 au fost impuse oficial începând cu anul 1996, însă mulţi producători au realizat motoare conforme cu aceste norme încă din 1992. Aici apar cele mai multe controverse la RAR, multe dintre maşinile produse înainte de 1996 fiind conforme Euro 2, dar la limită. Principial, majoritatea maşinilor dintre anii 1996 şi 2000 sunt compatibile Euro 2, ceea ce înseamnă maşini second hand cu vechime între 8 şi 12 ani.

Taxa auto pentru masini Euro 2

Dintre maşinile second hand intrate în ţară după 1 iulie 2008, maşinile Euro 2 au o pondere foarte mare, taxa auto fiind acceptabilă în raport cu preţul acestor maşini second hand pe pieţele vestice. Noua taxă devine cu adevărat un impediment doar pentru motorizările peste 2.000 cmc.

  • un Fiat Punto 1,2 din 1997 costă în medie 1.800 euro – taxa actuală este de 440 euro, iar cea nouă va ajunge la 1.300 euro, deci cu puţin sub preţul maşinii, care ajunge în final să coste peste 3.000 euro
  • un Renault Clio 2 din 1998, cu motor pe benzină de 1,4 litri, costă cam 2.000 euro – taxa actuală este de 600 euro, iar cea nouă va ajunge la 1.800 euro, deci, din nou, cam cât preţul maşinii, a cărei valoare se dublează
  • un Opel Astra de 1,6 litri şi 101 CP, din 1998, costă în jur de 3.000 euro – taxa actuală este de 1.100 euro, iar triplată ajunge la 3.300 euro, ceea ce va dubla preţul maşinii
  • un Ford Mondeo 1,8 TD din 1998 porneşte din jurul sumei de 3.200 euro – dacă taxa actuală este de 1.500 euro, noua taxă va creşte preţul maşinii cu 4.500 euro, ajungând la aproape 8.000 euro!
  • un BMW 320i E36 din 1997 are un preţ de 3.500 euro – taxa actuală este de 1.300 euro, dar va creşte la 4.100 euro, astfel că maşina va ajunge să coste în jur de 8.000 euro
  • un Audi A6 2,5 TDI din 1998 costă de la 6.500 euro – taxa actuală creşte de la 3.300 euro la 9.900 euro, deci de 1,5 ori mai mult decât preţul maşinii, care ajunge să coste 15.000 euro

Practic, dacă ne raportăm la un Logan mediu, care costă 8.000 euro, rămân destule maşini Euro 2 care, cu noua taxă, ajung la această valoare – în principal este vorba despre maşini cu motorizări până în 2.000 cmc. Maşinile de duzină, cu motoare sub 1,6 litri, îşi văd preţul dublat datorită triplării taxei, dar valoarea finală tot rămâne sub preţul celui mai ieftin Logan. Aşa încât Dacia Logan va continua să fie ameninţat serios de maşini second hand Euro 2, fabricate înainte de 2000.

Maşinile Euro 3 şi Euro 4 sunt şi ele afectate de triplarea taxei, dar, în cazul acestora, coeficientul care ţine seama de emisiile de CO2 complică lucrurile.

CALCULEAZĂ AICI NOILE VALORI PENTRU TAXA AUTO TRIPLATĂ!

Pagini: 1 2 3 4 5

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide