Taxa auto se triplează – taxa auto loveşte rău maşinile second hand

Autor: Oraan Mărculescu 06 dec. 2008 Dosar & Analize

SPUNE-LE AICI GUVERNANŢILOR CE CREZI TU CĂ TREBUIE FĂCUT CU TAXA AUTO!

CALCULEAZĂ AICI NOILE VALORI PENTRU TAXA AUTO TRIPLATĂ!

Normele Euro 4 au fost adoptate începând cu 2005, astfel că vorbim de maşini second hand puţin uzate, de 3 ani vechime – deşi mai sunt cazuri la RAR, unde numai maşinile după 2006 sunt recunoscute ca având Euro 4.

Faţă de celelalte cazuri, noua taxă auto creşte pe măsură ce vechimea scade, ceea ce, din punct de vedere al denumirii "taxă de poluare", este chiar ilogic. Însă noile valori nu sunt chiar de nesuportat, pentru maşinile cu motoare sub 2.000 cmc ajungând la circa 1.000 euro.

Taxa auto pentru masini Euro 4

Maşinile second hand care îndeplinesc normele Euro 4 am putea să le numim "second hand-uri noi" şi, în general, au preţuri de pornire sub sau aproape de nivelul celor mai ieftine modele Dacia.

  • Skoda Fabia 1,2 HTP (64 CP), din 2005, costă de la 4.900 euro – taxa actuală creşte de la 126 euro la 378 euro, aşa încât preţul maşinii rămâne sub 5.500 euro (cel mai ieftin Logan nou costă cu peste 1.000 euro mai mult)
  • Ford Fiesta 1,4 din 2005 costă de la 5.900 euro – taxa auto ajunge de la 145 euro la 435 euro, adică sub 10% din valoarea maşinii, care în final va costa circa 6.500 euro, deci aproape cât un Logan nou
  • Renault Megane 1,6 din 2005 porneşte de la 7.000 euro – taxa actuală este de 258 euro, iar triplată ajunge la 774 euro, astfel că maşina va costa sub 8.000 euro
  • BMW 320d din 2005 are un preţ de 9.500 euro – taxa auto ajunge de la 390 euro la 1.170 euro, iar maşina costă în final până în 11.000 euro (cam cât versiunea de top a Daciei Logan şi de trei-patru ori mai puţin decât un BMW 320d nou)

Deci putem concluziona că maşinile Euro 4 cu motoare sub 2.000 cmc sunt concurenţi serioşi nu doar pentru maşinile noi Dacia, ci şi pentru celelalte maşini noi de import. Practic, eliminarea taxei auto la maşinile noi cu motorizări sub 2.000 cmc şi triplarea taxei auto pentru maşinile second hand Euro 4 schimbă foarte puţin datele problemei

Clienţii de maşini second hand vor fi foarte puţin influenţaţi, în principal datorită faptului că maşinile second hand Euro 4 rămân sub bariera psihologică a celor 10.000 euro, ba chiar sub nivelul unui Logan mediu, de 8.000 euro.

Deci, până la urmă, are sens triplarea taxei auto?

CALCULEAZĂ AICI NOILE VALORI PENTRU TAXA AUTO TRIPLATĂ!

Pagini: 1 2 3 4 5

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide