TOP 5: dueluri concepte la Geneva 2009

Autor: Cosmin Iordache 13 mart. 2009 Dosar & Analize

Rinspeed iChange şi Giugiaro Frazer Nash Namir sunt două concepte care ilustrează că sportivitatea poate fi alimentată şi prin curentul electric.

Conceptul de la Giugiaro trişează însă puţin, având, practic, propulsie hibridă: un motor Wankel de 800 cmc şi încă patru motoare electrice, câte unul pentru fiecare roată, dezvoltând un total de 370 CP. Rinspeed iChange merge doar pe bază de energie electrică electrică şi se laudă cu 204 CP.

Modelul mai rapid este Namir, atingând 100 km/h în 3,5 secunde, în timp ce nava spaţială elveţiană ajunge la aceeaşi viteză în 4.2 secunde. De asemenea, conceptul italian se laudă cu o viteză maximă mult mai mare, de 300 km/h, în timp ce iChange se poate catapulta doar până la 250 km/h.

La capitolul tehnologii, iChange îi dă clasa lui Frazer Nash Namir, fiind singurul model din lume care îşi schimbă arhitectura interiorului, de la un loc la trei locuri. De asemenea, acesta absorbi energia solară pe toată suprafaţa caroseriei, datorită panourilor solare integrate. Pe lângă capacitatea de a se autoalimenta, iChange se poate încărca complet într-un timp record de 2 ore.

Pe de altă parte, Giugiaro se laudă că Namir parcurge cu un singur litru de carburant 39 de kilometri, deşi performanţele teoretice îl recomandă pentru liga supercar-urilor.

O asemănare între cele două este faptul că ambele sunt create în parteneriat cu alte companii: Namir este fabricat împreună cu cei de la Frazer Nash, companie specializată în dezvoltarea trenurilor de rulare hibride, iar iChange în parteneriat cu Apple, interfaţa acestui model fiind, de fapt, iPhone-ul.

 

Pagini: 1 2 3 4 5

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide