Vânzări 2007: Audi vs BMW vs Mercedes

Autor: Cosmin Iordache 29 ian. 2008 Dosar & Analize

În ciuda taxei de înmatriculare revizuită în defavoarea importatorilor de automobile noi, şi implicit a celor premium, importatorii sunt încrezători în ce le va rezerva 2008, mizând pe creşteri importante.

Michael Schmidt, directorului general al Automobile Bavaria, prevede chiar o creştere de 10% pentru BMW în 2008 şi chiar atingerea pragului de 3.000 de unităţi. Optimismul oamenilor din piaţă se bazează pe o primă jumătate de an în care vânzările nu vor fi afectate de taxa de primă înmatriculare aplicabilă de la 1 iulie 2008. În plus, este de aşteptat ca şi clienţii să invadeze showroomurile, pentru a-şi achiziţiona un automobil nou mai ieftin cu sute sau chiar mii de euro, deocamdată.

Noua taxă auto va aduce scumpiri considerabile la automobilele premium noi. La modelele cu motoare mici cu capacitate de 1,6 litri, taxa auto se va cifra la 480 euro, o sumă care nu va fi un impediment foarte mare în alegerea unui model care se adresează, totuşi, clienţilor cu venituri dstul de ridicate. Taxa loveşte, însă, mai rău în modelele cu motorizări de 2,0 litri, preferatele românilor, pentru fiecare astfel de exemplar tranzacţionat plătindu-se în plus 900 de euro.

Urcând în ierarhia motorizărilor, observăm că taxa tinde spre valori astronomice. De exemplu, cei care vor dori să îşi achiţiioneze un model dotat cu performantul propulsor de 4,2 litri de la Audi va trebui să îşi uşureze portofelul de 4.000 de euro, o sumă care ar putea să încline negativ balanţă vânzarilor pentru importatorii mărcilor premium. Iar pentru “monştrii” de 6 litri, viitorii proprietari vor trebui să plătească statului aproape un euro pentru fiecare centimetru cub, taxa ajungând la 5.700 de euro.

Deci putem afirma, fără a greşi prea mult, că noua taxă de înmatriculare este, de asemenea, şi o taxă pe lux – sau echivalentul accizelor de acum câţiva ani.

Derbyul german în trei, cu Audi, BMW, Mercedes în rolurile principale, generează multe dispute între fanii celor trei mărci când vine vorba de a ajunge la un consens pentru întrebarea: Care e cea mai “tare” marcă ?

Vânzări 2007: Audi vs BMW vs MercedesPentru că trăim într-o societate de consum în care valorile se manifestă întăi prin cifre de vânzări şi cote de piaţă, am încercat să obţinem un răspuns la controversata interogaţie în statisticile de vânzări.

La o lectură preliminară a totalurilor de vânzări înregistrate de cele trei branduri auto teutone, în anul 2007 BMW ocupă prima poziţie pe podiumul românesc al mărcilor de lux, cu 2.727 de unităţi. La o distanţă relativ mică , Audi (2.574 unităţi) îşi adjudecă locul secund, iar podiumul este încheiat de Mercedes Benz (2.408 unităţi). Ierarhia comercială ilustrează destul de fidel sondajul realizat de promotor.ro cu privire la marca auto favorită a românilor.

Vânzări 2007 pe clase
BMW Audi Mercedes
Compacta 260 425 158
Medie 746 683 669
Mare 323 519 424
Lux 47 89 244
SUV 1.282 739 547
Monovolum 0 0 290
Sportive 69 119 76
Total 2.727 2.574 2.408

Pagini: 1 2 3 4

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide