12 August în istoria automobilistică

Autor: Andrei Cosmin Iordache 12 aug. 2010 Știri auto

12 August 1908 – Această zi este una dintre cele mai importante
din istoria automobilismului, în această zi de pe benzile de producţie ieşind Ford
T, primul automobil asamblat în serie şi primul pe care clasa
muncitoare şi-l putea permite.
Până la apariţia sa marii producători asamblau manual
fiecare automobil şi îl vindeau cu preţuri pe care doar cei avuţi
puteau să şi le permită.

Ford Model T a
fost o idee ambiţioasă a lui Henry Ford, acesta dorind să poată
oferi oricărui american un automobil. Mai multe prototipuri
intermediare s-au proiectat, dar designul final îi aparţine lui
Childe Harold Willis, împreună cu doi imigranţi unguri, Joseph
Galamb şi Eugene Fankas.
Producţia lui Ford T, alintat de americani Tin-Lizzie, a început în
1909 şi a durat până în 1927, fabricându-se peste 15 milioane de
unităţi.

Procesul de asamblare al lui Ford T

Atunci când a
apărut Ford T costa 850 de dolari, în timp ce modelele echivalente
aveau preţuri între 2.000 şi 3.000$. O dată cu creşterea
eficienţei, preţul a scăzut la 550$ în 1913, 440$ în 1915. Astfel
un muncitor putea să îşi cumpere un Ford T cu patru
salarii. În 1920 preţul lui
Model T a scăzut la 290$, ceea ce la paritatea de astăzi ar
însemna în jur de 3.300 $. O
dată cu acest model Ford a iniţiat şi un fel de reciclare, din
resturile lemnoase ale lui Model T creând cărbune pe care îl
folosea în producţie, reuşind astfel să aibă pierderi minime. Ford
T a fost şi primul automobil produs în mai multe ţări simultan,
fiind asamblat în SUA, Canada, Anglia, Germania, Danemarca,
Norvegia, Belgia, Brazilia, Mexico şi Japonia.

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide