Bani nerambursabili pentru maşini electrice. 45.000 de lei pentru fiecare automobil

Autor: Marius Vișan 23 mart. 2017 Știri auto
Bani nerambursabili pentru maşini electrice. 45.000 de lei pentru fiecare automobil

Firmele din România care vor să cumpere maşini electrice noi, vor putea să ceară de la stat o finanţare nereturnabilă de 45.000 de lei pentru fiecare automobil, conform unui proiect de ordin al Ministerului Mediului (MM) privind programul supranumit „Rabla Plus”. Avantajul pentru firmele care vor dori să se înscrie în program este că vor avea de îndeplinit mai puţine formalităţi decât în programul „Rabla”, scrie Avocatnet.ro. Proiectul se află acum în dezbatere publică. Pentru a se aplica, acesta trebuie aprobat şi publicat în Monitorul Oficial.

Societăţile vor putea cere bani pentru achiziţionarea de maşini electrice noi în cadrul unei scheme. Concret, prin cererea de finanţare se va putea solicita cel mult 200.000 de euro, echivalent în lei (adică în jur de 900.000 de lei). Iar dacă firma este din domeniul transporturilor rutiere de mărfuri, suma solicitată va putea fi de maximum 100.000 de euro, echivalent în lei (adică în jur de 450.000 de lei).

Practic, respectând limitele totale amintite, firmele vor putea cere, pentru fiecare maşină electrică nouă, o finanţare de până la 45.000 de lei (spre 10.000 de euro), în condiţiile în care în 2016 suma maximă a fost de doar 20.000 de lei (spre 4.500 de euro). Mai exact, ecotichetul va avea două valori fixe, în funcţie de tipul automobilului:

  • 45.000 de lei (în creştere de la 20.000 de lei în 2016) pentru achiziţionarea unui autovehicul nou pur electric (o maşină cu motor electric, ce-şi ia energia din baterii reîncărcabile şi nu emite deloc emisii poluante); 
  • 20.000 de lei (în creştere de la 5.000 de lei în 2016) pentru achiziţionarea unui autovehicul nou electric hibrid cu sursă de alimentare externă, ce generează o cantitate de emisii de CO2 mai mică de 50 g/km (o maşină care-şi preia energia din două surse de energie – un combustibil consumabil şi un dispozitiv de stocare a energiei electrice).

În plus, societăţile vor avea şi posibilitatea să caseze maşini vechi de cel puţin opt ani prin programul „Rabla”, iar apoi să achiziţioneze automobile electrice noi prin programul „Rabla Plus”. Într-o asemenea situaţie, pentru fiecare maşină electrică nouă cumpărată se va putea cere până la 51.500 de lei (ecotichetul de 45.000 de lei + prima de casare de 6.500 de lei), adică peste 11.000 de euro, informează Avocatnet.ro.

Una din condiţiile pe care societăţile vor trebui să o respecte face referire la desfăşurarea activităţilor economice pe teritoriul României. Totodată, firmele vor trebui să aibă îndeplinite toate obligaţiile de plată către bugetele statului, adică taxele, impozitele, contribuţiile şi amenzile. Altă condiţie va fi ca acestea să nu se afle, de exemplu, în insolvenţă sau în reorganizare judiciară, plus că nu va fi permisă înscrierea entităţilor care au fost sancţionate pentru fapte ce ţin de legislaţia financiară.

Procedura de înscriere în „Rabla Plus”, va fi mai simplă decât cea aferentă programului „Rabla”. Mai întâi va trebui depus un dosar de participare la Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM), iar abia după aprobarea acestuia va fi posibilă înregistrarea la un producător de maşini autorizat în „Rabla Plus”, pentru obţinerea notei de înscriere. După obţinerea notei de înscriere, firmele vor putea să cumpere maşinile electrice noi doar de la producătorul care a emis-o. Formalităţile de vânzare-cumpărare şi predare-primire a autovehiculelor noi vor putea fi făcute cel târziu până în ultima zi a anului 2019.

 

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Marius Vișan
Marius Vișan
Marius Vișan a poposit în lumea auto în anul 2015, însă cu jurnalismul online este familiarizat încă din anul 2006 când a început cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Contactul cu mașinile l-a luat la vârsta de 18 ani, odată cu obținerea permisului auto. Pasiunea ... citește mai mult
Visan Marian
Visan Marian
Începând cu anul 2015, Marian Vișan s-a implicat în domeniul auto, însă experiența sa în jurnalismul online începe din 2006, în timpul studiilor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. La vârsta de 18 ani a început să se familiarizeze cu mașinile odată cu obținerea permisului ... citește mai mult

Comentarii
Inchide