BMW face o investiţie majoră şi intră în lupta cu Tesla

Autor: Marius Vișan 27 nov. 2017 Știri auto
BMW face o investiţie majoră şi intră în lupta cu Tesla

BMW Group continuă să se concentreze asupra implementării strategiei sale de mobilitate electrică, compania concentrând toată competenţa sa tehnologică referitoare la celulele de baterii într-un un nou centru de competenţă. Klaus Fröhlich, membru al Consiliului de Administraţie al BMW AG şi responsabil pentru cercetare şi dezvoltare, şi Oliver Zipse, membru al Consiliului de Administraţie al BMW AG şi responsabil pentru producţie, au fost alături de ministrul bavarez al afacerilor economice, Ilse Aigner, la inaugurarea simbolică a Centrului de Competenţă pentru Celule de Baterii al BMW Group din München. Acest centru de competenţă interdisciplinară îşi propune să promoveze tehnologia celulelor de baterii şi să le introducă în procesele de producţie. Compania va investi 200 de milioane de euro în locaţie pe parcursul următorilor patru ani, creând 200 de locuri de muncă. Centrul se va deschide la începutul anului 2019.

Strategia NUMBER ONE > NEXT a BMW Group face ca mobilitatea electrică, digitalizarea şi condusul autonom să fie tehnologii esenţiale care urmează a fi dezvoltate, consolidând poziţia Germaniei ca un vector de inovaţie pentru mobilitate şi viitoarele tehnologii. Ca principal furnizor de mobilitate premium, BMW Group se concentrează pe nevoile şi dorinţele clienţilor, jucând un rol decisiv în evoluţia temelor ACES (Autonomous, Connected, Electrified and Services), ca strategie cheie a companiei.

Centrul de Competenţe pentru Celule de Baterii oferă un avantaj competiţional important

Celula bateriei este punctul central al acumulatorului. Aceasta determină performanţa, conţinutul energetic, capacităţile de încărcare şi durata de viaţă, contribuind astfel semnificativ la performanţa unui automobil electrificat.

În laboratoarele şi baza de cercetare şi dezvoltare de prototipuri care vor alcătui centrul de competenţă pentru celulele bateriilor, departamentele specializate vor analiza designul şi tehnologia celulelor. De asemenea, ele vor crea prototipuri de viitoarele celule de baterii, concentrându-se pe compoziţia chimică a celulelor, utilizarea diferitelor materiale, modul în care celulele se comportă în condiţii critice sau extrem de reci, încărcarea şi comportamentul de încărcare rapidă, precum şi evaluarea dimensiunilor şi formelor celulelor. Această competenţă tehnologică internă este esenţială pentru îmbunătăţirea bateriei, permiţând astfel capacităţi de performanţă mai mari.

De asemenea, BMW Group va câştiga competenţă „build-to-print” şi poate contracta producţia de baterii produse conform cerinţelor şi specificaţiilor exacte ale produsului. Această competenţă centrală – care acoperă întregul lanţ de valori de la selecţia materialelor, designul celulelor, integrarea în sistemele de baterii, producţie şi tehnologiile de producţie – conferă companiei un avantaj competiţional important, dar oferă şi beneficii de costuri şi economii la scară.

BMW Group a încheiat deja ani de cercetare în domeniul bateriilor şi a dobândit un nivel ridicat de competenţă, în special prin dezvoltarea modelelor BMW i. Compania va concentra cunoştinţele din diferitele departamente şi locaţii de specialitate la noul Centru de Competenţă pentru Celulele de Baterii şi va intensifica eforturile în acest domeniu pentru a obţine un impact mai rapid. Rezultatele cercetărilor vor fi incluse direct în cea mai recentă generaţie de baterii.

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Marius Vișan
Marius Vișan
Marius Vișan a poposit în lumea auto în anul 2015, însă cu jurnalismul online este familiarizat încă din anul 2006 când a început cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Contactul cu mașinile l-a luat la vârsta de 18 ani, odată cu obținerea permisului auto. Pasiunea ... citește mai mult
Visan Marian
Visan Marian
Începând cu anul 2015, Marian Vișan s-a implicat în domeniul auto, însă experiența sa în jurnalismul online începe din 2006, în timpul studiilor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. La vârsta de 18 ani a început să se familiarizeze cu mașinile odată cu obținerea permisului ... citește mai mult

Comentarii
Inchide