Cele mai atipice portiere folosite vreodată

Autor: Marius Vișan 13 feb. 2018 Știri auto

La proiectarea unei maşini există multe motive pentru a păstra designul uşilor cât mai simplu posibil. Eficienta dovedită în decursul anilor a uşilor normale ne fac să credem că domeniul acesta nu mai are nevoie de îmbunătăţiri. Greşit, spune Internetul. Iată zece exemple care ne deovedesc că portierele convenţionale nu sunt suficient de bune pentru toată lumea. 

1. Uşi tip fluture

Lansate odată cu modelul McLaren SLR V8 de 618 CP, uşile tip fluture sunt spectaculoase şi ne duc cu gândul la Lamborghini. Diferenşa este dată de faptul că uşile de la Lamborghini rămân paralele cu liniile laterale, iar uşile fluture vin spre exterior. 

2. Uşi cu scaune incorporate

Acest tip de uşi au fost lansate odată cu prezentarea modelului Peugeot EX1 Concept. EX1 era o maşină electrică cu două motoare care oferă 340 de CP şi 480 Nm. 

3. Uşi Suicide 

Aceste tipuri de portiere se deschid în sensul opus ale celor normale, pivotul fiind montat în partea stangă. Se numesc suicide pentru că, în era în care centurile erau un moft şi nu exista obligativitatea purtării lor, deschiderea accidentală în mers ar fi fi putut duce la căderea pasagerului din spate. Într-o maşină cu uşi clasice, aerul împinge portiera înspre maşină, în timp ce în cazul acestor uşi ar fi ajutat la deschiderea lor completă.

4. Uşa frontală

Ideea de a avea o maşină cu o uşă frontală a fost lansată odată cu modelul BMW Isetta. Trebuie să recunoaştem că această invenţie este cam inutilă, atât din punct de vedere practic, cât şi estetic.


Citeşte şi Ştiţi că diagonala asta e pe toate grilele de radiator Volvo. Rolul ei bate viaţa şi poveştile despre această marcă 

Citeşte şi Culoarea anului 2018 pentru maşina ta e în tabelul ăsta. Mergi pe ea sau rămâi la culorile consacrate? 

Citeşte şi Blasfemie sau… aşa arată viitorul? Aşa arată dubele Bugatti şi Porsche

Citeşte şi Modificarea tarifelor RCA 


5. Uşi interioare glisante pe lateral 

Acesta este un sistem destul de interesant, dar rar întâlnit pe modelele simple de maşini. Exclusivistul Kaiser Darrin este cel mai cunoscut model cu un astfel de sistem de uşi.

6. Uşi interioare glisante pe vertical

La fel ca Kaiser Darrin, BMW Z1 are uşi glisante, doar că acestea funcţionează pe verticală, pragurile fiind concepute pentru a ascunde părţile din care este formată uşa. 

7. Uşi foarfecă/lambo-doors

După cum era lesne de înţeles Lamborghini este cea care a popularizat acest sistem de prindere a uşilor. Deschiderea uşii se face pe verticală, pivotul este montat în punctul de întâlnire al uşii cu parbrizul.

8. Uşi tip copertină

 

9. Uşi rulante

Singurul model care avea un astfel de sistem de uşi este Lincoln Mark VIII. În clipul video de deasupra puteţi vedea modul inedit cum se închideau/deschideau, dar nu vrem să ne gândim la cât de greu se găsesc piesele de schimb pentru o astfel de uşă.

10. Uşi tip Gullwing

Punctul de prindere al acestui tip de uşi este amplasat pe tavanul maşinii, deasupra habitaclului, acoperişul fiind ranforsat temeinic pentru a suporta greutatea uşilor. Deşi pare exotic, acesta este un mecanism de deschidere destul de comun, Mercedes-Benz SLS fiind una dintre cele mai cunoscute maşinui cu uşi tip aripă de pescăruş.


Citeşte şi Au dat iama-n Dalai Lama. Mercedes gafează pe Instagram, şterge postarea şi-şi cere scuze 

Citeşte şi Cui îi pasă de Passat? Noul 508 e provocare pentru nemţi 

Citeşte şi Cifra octanică pe limba bunicii. Ce se întâmplă cu motorul dacă nu alimentezi corect 

Citeşte şi Volkswagen Touareg 2019, primele imagini şi detalii despre motoare şi preţ

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Marius Vișan
Marius Vișan
Marius Vișan a poposit în lumea auto în anul 2015, însă cu jurnalismul online este familiarizat încă din anul 2006 când a început cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Contactul cu mașinile l-a luat la vârsta de 18 ani, odată cu obținerea permisului auto. Pasiunea ... citește mai mult
Visan Marian
Visan Marian
Începând cu anul 2015, Marian Vișan s-a implicat în domeniul auto, însă experiența sa în jurnalismul online începe din 2006, în timpul studiilor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. La vârsta de 18 ani a început să se familiarizeze cu mașinile odată cu obținerea permisului ... citește mai mult

Comentarii
Inchide