Europa îşi revine, România e pe creştere. Avem bani de maşini noi.

Autor: Alexandru Banu 17 ian. 2017 Știri auto
Europa îşi revine, România e pe creştere. Avem bani de maşini noi.

Piaţa totală de maşini noi înregistrate în Uniunea Europeană a crescut cu 6.8 %. Cea mai mare creştere procentuală a fost în luna mai (+16% comparativ cu aceeaşi lună din 2015).

Ca volum (cifre absolute), în Martie s-au înregistrat 1.7 mil. maşini. În decembrie, de regulă o lună cuminte la vânzări, creşterea a fost de 3%, cu Italia (+13%), Spania (+9.3%) şi Franţa (+5.8%) în top. În tot 2016 s-au vândut 14.641.356 de maşini. Este al treilea an cu plus, an de an. Tot Italia, Spania şi Franţa – în aceeaşi ordine şi cu aproape aceleaşi procente – conduc şi clasamentul pe tot anul. Dintre cele mai puternice economii, Marea Britanie a crescut cel mai puţin la înregistrări de maşini noi, cu 2.3%.

În România s-au înregistrat 9.331 de maşini în decembrie (+6.8% – identic mediei europene pe tot 2016) şi 94.924 în tot anul (+17% comparativ cu 81.162 bucăţi în tot 2015).

La grupuri de producători, Volkswagen AG conduce de departe în top. A vândut 3.5 mil. maşini în 12 luni. Maşinile Volkswagen reprezintă aproape 50% din tot grupul. Cele mai puţine maşini vândute din grup au fost, desigur, modelele Porsche (66.421 bucăţi şi +4.5% creştere). Doar Audi a ieşit pe minus, dar foarte puţin (-0.5%).

Grupul Renault, în care e şi Dacia, e pe locul II în UE, cu o creştere de 12.1% (1.5 mil. maşini). Imediat sub, la diferenţă de 50.000 de maşini e PSA (Peugeot & Citroen). La nivel internaţional, vânzările Dacia au trecut de 545.000 de unităţiCea mai mare creştere procentuală la vânzări totale în 2016 a avut-o în UE Jaguar & Land Rover, cu 22.8% (215.418 Vs. 175.352 cât a vândut în 2015). Marca Jaguar a crescut cu 69%. Cea mai mare scădere ca grup a avut-o Mitsubishi (-14%), iar ca marcă – Chevrolet, cu “-31.2%” (în Europa se mai vând doar modelele exclusiviste Camaro şi Corvette)

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide