Firea, solicitată să explice decizia care “ucide” Capitala

Autor: Alexandru Banu 22 mai 2017 Știri auto
Firea, solicitată să explice decizia care “ucide” Capitala

UPDATE POST FACEBOOK GABRIELA FIREA (AZI 3PM)

Implementarea proiectului benzii unice va fi reluată după începerea vacanţei şcolare, cand traficul este mai redus.

Urmare a testului realizat în această dimineaţă au fost identificate punctele nevralgice ale benzii unice pentru circulaţia transportului public, iar proiectul va fi implementat imediat după încheierea cursurilor şcolare. Până atunci se va circula fără restricţii, ca şi până acum, pe tronsonul Băneasa – Piaţa Charles de Gaulle.
Am solicitat tuturor instituţiilor implicate în proiectul benzii unice ca demararea acestuia să se facă într-o perioadă în care traficul este mai redus, respectiv imediat ce începe vacanţa elevilor. Până atunci, vor fi luate toate măsurile complementare care să asigure eficienţa acestui proiect, şi mă refer atât la componenta de informare a populaţiei cât şi la suplimentarea efectivelor de poliţişti locali şi de la circulaţie în intersecţii. De asemenea, RATB va spori numărul de autobuze care circulă pe liniile care vor beneficia de acest culoar şi va înfiinţa noi linii preorăşeneşti care să preia o parte dintre navetiştii care vin zilnic în Bucureşti.
Chiar dacă pentru ca efectele pozitive să fie vizibile e nevoie de o perioadă de acomodare, acest proiect, coroborat cu înnoirea şi suplimentarea parcului auto al RATB şi cu extinderea sistemului de semaforizare inteligentă, reprezintă soluţia pentru descongestionarea traficului în Bucureşti. Studiile de mobilitate arată clar că implementarea benzilor unice generează o creştere cu 20% a vitezei de deplasare a autobuzelor şi o diminuare cu până la 25% a timpilor de aşteptare în staţii, iar costurile de operare ale RATB se diminuează semnificativ.

Am solicitat Direcţiilor din cadrul Primăriei Capitalei, ca măsură provizorie, să identifice terenuri la intrările în Capitală, (la capătul tramvaiului 21 şi în zona Băneasa) unde cetăţenii din Ilfov, care lucrează în Bucureşti, să-şi poată lăsa maşinile pentru a folosi mijloacele de transport în comun. Această măsura se va lua până în momentul în care se construiesc parcările de tip park & ride.

Totodată, Primăria Capitalei va semna contracte de asociere referitor la transportul public în comun cu Primăriile Corbeanca, Snagov, Baloteşti şi Gruiu, astfel încât cetăţenii din aceste localităţi să beneficieze de liniile RATB.

O parte din intersectiile unde politistii rutieri si locali vor dirija traficul sunt:
– Sos Bucuresti-Ploiesti cu str. Ion Ionescu de la Brad
– Bd. Aerogarii cu bd. Ficusului
– Sos Gheorghe Ionescu Sisesti cu Ion Ionescu de la Brad
– str. Constinatin Dobrogeanu Gherea cu sos. Bucuresti-Ploiesti
– Piata Presei Libere

Benzile unice vor fi implementate pe urmatoarele artere:
– Soseaua Bucuresti – Ploiesti
– sos. Kiseleff pana la Arcul de Triumf (pe ambele sensuri)
– bd. Constantin Prezan (pe ambele sensuri)
– Calea Dorobanti – intre Piata Dorobanti si bd. Dacia (pe ambele sensuri)
– Calea Dorobanti (sensul spre centru) intre bd. Dacia si Piata Lahovari
– Str. George Enescu – intre Piata Lahovari si bd. Magheru
– Bd. Magheru (sens spre periferie) intre C.A. Rosetti si Piata Romana
– Bd. Magheru (sens spre centru) intre Piata Romana si str. George Enescu

Reamintim ca in acest moment, in Capitala, exista benzi de circulatie destinate transportului public pe urmatoarele artere:
– B-dul Mihail Kogalniceanu – b-dul Regina Elisabeta, 
– Splaiul Independentei, portiunile dintre sos. Cotroceni si bd.Eroilor si din dreptul Centrului Istoric, 
– B-dul Unirii, intre Piata Unirii si Piata Alba Iulia,
– Calea Dorobanti, intre b-dul Dacia si Sos. Stefan cel Mare,
– B-dul Dacia, intre calea Dorobanti si Str. Icoanei,
– Calea Grivitei, intre Piata Mures si str. Caraiman, pe sensul Gara de Nord, 
– B-dul Maresal Constantin Prezan, intre Piata Arcul de Triumf si piata Charles de Gaulle.

 

STIREA INIŢIALĂ

Deputatul PNL Ovidiu Raeţchi i-a solicitat luni primarului general al Capitalei, Gabriela Firea, să publice studiile de trafic în baza cărora a decis implementarea benzilor unice pentru transportul în comun, afirmând că zona de Nord a Capitalei a fost transformată într-o „uriaşă parcare”.

CITIŢI AICI CÂTE ORE SE STAU ÎN TRAFIC BARĂ LA BARĂ PE DN1 DIN CAUZA BENZILOR UNICE

„Doamna Gabriela Firea, în urmă cu un an, aţi promis o revoluţie în trafic. Ca parte a acestei revoluţii, au fost inaugurate benzile unice pilot destinate transportului în comun. Efectele relatate de sute de bucureşteni pe reţelele de socializare, dar şi de presă( de exemplu, Antena 3, Hotnews) nu sunt nici pe departe pozitive: zona de Nord a Capitalei a fost transformată într-o uriaşă parcare şi traficul a fost blocat, nu fluidizat. Plecând de la aceste relatări ale unor surse convergente, vă solicit publicarea studiiilor care au condus la această decizie”, a declarat deputatul PNL Ovidiu Raeţchi.

Ovidiu Raeţchi a făcut trimitere la declaraţia Gabrielei Firea din data de 19 mai 2017, potrivit căreia benzile unice pentru transportul public au la bază mai multe studii de trafic.

CITIŢI AICI DECLARAŢIA PRIMARULUI CONFORM CĂREIA BENZILE UNICE AU LA BAZĂ STUDII DE TRAFIC

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide