Grupul Renault a vândut aproape 3,9 milioane de maşini la nivel mondial în 2018

Autor: ProMotor acum 10 luni Știri

Grupul Renault a vândut la nivel mondial peste 3,88 milioane de unităţi în 2018, în creştere cu 3,2% faţă de anul precedent. Din total, 2,53 milioane au fost modele Renault (-5.2%), peste 700.000 Dacia (+7%), aproape 400.000 Lada (18,7%), aproape 85.000 Renault Samsung (-14,9%) şi peste 165.000 Jinbei şi Huasong.

În segmental electric, vânzările grupului francez au crescut cu peste 36%, la aproape 50.000 de unităţi. Renault şi-a menţinut poziţia de lider pe piaţa europeană de maşini electrice, cu o cotă de 22,2%. Vânzările modelului ZOE au crescut cu 26,1% (39.458 unităţi), iar Kangoo Z.E. cu 105% (8.747 unităţi)

În segmentul vehiculelor comerciale uşoare, vânzările grupului au crescut cu 33,7%.

Renault a înregistrat în Europa o creştere de 0,5% a vânzărilor, în principal datorită modelelor Clio, Captur şi Sandero, dar şi noului Duster. Clio rămâne a doua cea mai bine vândută maşină în Europa, iar Captur deţine supermaţia în clasa crossoverelor.

Vânzările Dacia în Europa au depăşit 511.000 de exemplare, brandul românesc atingând o cotă de piaţă de 2,9%. “Motoarele” creşterii Dacia în Europa au fost noul Duster şi Sandero.

Rusia este a doua piaţă pentru grupul Renault după vânzări, iar anul trecut rezultatele obţinute la nivel local au fost bune (+10,8%). Una din fiecare patru maşini noi vândute în Rusia este Renault sau Lada. Brandul Lada a vândut peste 360.000 de maşini în 2018 în Rusia, iar Vesta este cel mai vândut model pe piaţa locală.

Vânzările Renault în Brazilia au crescut cu 28,5% la aproape 215.000 de unităţi, în principal datorită modelului Kwid, care a fost ales de peste 67.000 de clienţi.

În Africa, grupul Renault a vândut peste 218.000 de unităţi, în special în Maroc, Africa de Sud şi Egipt. Cota de piaţă deţinută în Maroc a atins 43%, cu o creştere anuală a vânzărilor de 7%, iar cele mai bine vândute modele pe piaţa locală sunt Logan şi Dokker.

Vânzările grupului în India au scăzut cu 26,8%, urmând să aibă loc o nouă lansare pe piaţa locală în 2019.

În China, vânzările asocierii Dongfeng-Renault au scăzut cu aproape 27%, în aşteptarea noilor lansări din 2019. Lansarea joint venture-ului RBJAC (Jinbei/Huasong) evoluează bine, iar grupul Renault investeşte în JM EV, al cincilea cel mai mare producător chinez de maşini electrice. Prin integrarea vânzărilor mărcilor Jinbei/Huasong, grupul francez a înregistrat în China vânzări de peste 216.000 de unităţi în 2018.

Cele mai importante 10 pieţe pentru grupul francez în 2018 au fost:

 



Comentarii
Inchide