i8 Roadster şi i8 Coupé – Noul capitol în povestea de succes a BMW i8

Autor: Marius Vișan 30 nov. 2017 Știri auto

Se deschide un nou capitol în povestea de succes a BMW i8, ca versiune actualizată a modelului cu 2+2 locuri – cel mai vândut automobil sport plug-in hybrid din lume de la lansarea sa în 2014.  Debutează o versiune mai spectaculoasă şi mai emoţională – noul BMW i8 Roadster – un model decapotabil cu două locuri, cu soft top acţionat electric.

Asemenea noului BMW i8 Coupé, noul BMW i8 Roadster se bazează pe arhitectura LifeDrive a automobilului, cu şasiu din aluminiu şi celulă a pasagerilor din plastic ranforsat cu fibră de carbon (CFRP). Tehnologia BMW eDrive optimizată suplimentar, include o baterie de înaltă tensiune cu o capacitate crescută semnificativ şi un motor electric mai puternic. Rezultatul este o creştere semnificativă a performanţelor dinamice şi a autonomiei de funcţionare în modul de condus electric.

BMW i8 Roadster duce limbajul de design BMW i într-un alt concept de automobil, elegnat şi plin de emoţie. Acoperişul de tip soft-top este un element definitoriu al siluetei şi întăreşte imaginea de automobil uşor, cu centrul de greutate coborât.

Când este deschis, acoperişul larg al BMW i8 Roadster se retrage complet în partea din spate. Un mecanism unic permite ca soft topul să fie pliat într-un pachet compact şi să fie depozitat într-o poziţie perpendiculară, creând în jur de 100 de litri de spaţiu suplimentar de stocare în spatele scaunelor. Acoperişul electric se deschide şi se închide foarte silenţios în 15 secunde, proces care poate fi iniţiat în timpul călătoriei cu o viteză de până la 50 km/h. Coborârea acoperişului ridică luneta cu aproximativ 30 de milimetri, într-o poziţie de confort unde poate servi drept paravânt.

Deschiderea spectaculoasă a uşilor a fost păstrată şi pentru modeul roadster, ceea ce contribuie la o prezenţă deosebit de spectaculoasă a automobilului.

Tehnologia BMW eDrive şi strategia de operare optimizată a gestiunii inteligente a energiei conduc la o creştere semnificativă a numărului de situaţii de condus în care motorul electric poate fi singurul responsabil pentru propulsia automobilului. Acest lucru subliniază caracterul revoluţionar al noului BMW i8 Coupé, iar conducătorii noului BMW i8 Roadster au garanţia că se pot bucura pe deplin de o decapotabilă silenţioasă şi fără emisii.

Acest nou nivel al experienţei condusului electric este susţinut de versiunea actualizată a bateriei litiu-ion dezvoltate pentru BMW i8. Unitatea de înaltă tensiune este plasată central în zona tunelului median. Capacitatea celulelor a crescut de la 20 la 34 Ah, iar capacitatea energetică brută creşte de la 7,1 la 11,6 kWh (utilizabil net: 9,4 kWh). Toate acestea înseamnă că motorul electric are mai multă energie la dispoziţie. Configuraţia celulelor permite o creştere a puterii maxime de 9 kW/12 CP, la 105 kW/143 CP, ceea ce înseamnă că sprinturile în regim exclusiv electric se realizează într-un mod şi mai dinamic.

În modul standard de condus, noile BMW i8 Coupé şi BMW i8 Roadster pot fi conduse exclusiv cu ajutorul motorului electric – de la demaraj până la o viteză de 105 km/h, faţă de doar 70 km/h cât era la primul i8. Motorul termic este acţionat doar la viteze mai mari sau când conducătorul accelerează brusc şi este oprit din nou mult mai frecvent atunci când se menţine un stil de condus măsurat. Apăsarea butonului eDrive permite ambelor modele să se deplaseze cu viteze de până la 120 km/h în regim pur electric. Autonomia electrică a noului BMW i8 Coupé în ciclul de testare NEDC a crescut la 55 de kilometri*, iar noul BMW i8 Roadster dispune de o autonomie de 53 de kilometri*.

Motorul cu combustie internă a fost supus unei optimizări suplimentare pentru a fi gata pentru noile BMW i8 Coupé şi BMW i8 Roadster. Propulsorul cu trei cilindri oferă o puterea maximă de 170 kW/231 CP, la o capacitate cilindrică de doar 1,5 litri, împreună cu un cuplu maxim de 320 Nm. Prin aceasta, motorul generează o acustică şi mai sportivă. Un filtru de particule asigură un control şi mai bun al emisiilor.

Puterea totală a sistemului, produsă de combinaţia dintre motorul electric şi cel termic, este acum de 275 kW/374 CP. Noul BMW i8 Coupé accelerează de la 0 la 100 km/h în 4,4 secunde, în timp ce noul BMW i8 Roadster are nevoie de 4,6 secunde pentru realizarea sprintului. Ambele modele au viteza maximă limitată electronic la 250 km/h. Consumul mediu de combustibil, calculat în ciclul de testare UE pentru automobile plug-in hybrid, este de 1,9 l/100 km pentru BMW i8 Coupé, respectiv de 2,1 l/100 km pentru BMW i8 Roadster.

Puterea motorului electric este transferată către roţile faţă, iar cea a motorului termic către roţile spate, rezultând un sistem de tracţiune integrală specific propulsie hibrid, care este controlat inteligentă. În modul hibrid, motorul electric oferă o creştere a puterii pentru a asista motorul termic atunci când conducătorul auto accelerează brusc. De asemenea, este capabil să recupereze energia şi să alimenteze bateria de înaltă tensiune în timpul frânei de motor şi la frânare. De asemenea un al doilea motor electric, cu funcţie de generator şi starter al motorului termic, poate genera o rezervă suplimentară de energie electrică, asigurând astfel că mereu există suficientă energie pentru sistemul de propulsie electrică ale noilor BMW i8 Coupé şi BMW i8 Roadster.

 

 

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Marius Vișan
Marius Vișan
Marius Vișan a poposit în lumea auto în anul 2015, însă cu jurnalismul online este familiarizat încă din anul 2006 când a început cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Contactul cu mașinile l-a luat la vârsta de 18 ani, odată cu obținerea permisului auto. Pasiunea ... citește mai mult
Visan Marian
Visan Marian
Începând cu anul 2015, Marian Vișan s-a implicat în domeniul auto, însă experiența sa în jurnalismul online începe din 2006, în timpul studiilor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. La vârsta de 18 ani a început să se familiarizeze cu mașinile odată cu obținerea permisului ... citește mai mult

Comentarii
Inchide