Iată ce profit fac constructorii de lux pe fiecare vehicul pe care îl vând

Autor: Marius Vișan 17 aug. 2018 Știri auto
Iată ce profit fac constructorii de lux pe fiecare vehicul pe care îl vând

În ceea ce priveşte profitul pe unitate vândută, este de la sine înţeles că producătorii de autoturisme premium conduc topurile. Profesorul de economie german Ferdinand Dudenhöffer, a fost curios să afle care dintre mărcile de maşini de lux conduc în ceea ce priveşte profitul pe unitatea vândută, iar rezultatele studiului său pot fi o surpriză pentru mulţi. 

Liderul absolut se dovedeste a fi Ferrari, care a facut o medie de 69.000 de euro pentru fiecare maşină pe care a vândut-o în prima jumatate a acestui an. Să nu uităm că maşinile de la Ferrari sunt printre cele mai scumpe maşini de lux. Ele oferă opţiuni de personalizare costisitoare, care cresc foarte mult preţul final.

Cel de-al doilea loc apartine companiei Porsche, care a înregistrat aproape 17.000 de euro pentru fiecare maşină pe care a vândut-o în aceeaşi perioada. Diferenţa dintre Ferrari şi Porsche este imensă, însă produsele sale sunt mult mai accesibile.

În mod surprinzător, Audi, BMW şi Mercedes-Benz au realizat în jur de 3.000 de euro pe vehicul nou vândut. Maserati a obţinut un profit de aproape 5.000 de euro pentru fiecare maşină, iar Volvo a obţinut un profit foarte aproape de această sumă. 

În cele din urmă, constructorul care face cei mai puţini bani pe maşina vândută este Jaguar Land Rover, britanicii având un profit de doar 800 de euro pe maşină.

Tesla şi Bentley însă au o situaţie diferită. Producătorul de maşini electrice a pierdut aproximativ 11.000 de euro pentru fiecare maşină pe care a înmânat-o clienţilor în prima jumătate a anului 2018, în timp ce Bentley, aflat în proprietatea nemţilor de la VW, a pierdut în medie aproximativ 17.000 de euro pe vehicul. În ambele cazuri, cifrele au fost atribuite unor investiţii mari făcute de companii.

Rolls-Royce şi Lamborghini nu sunt incluse în studiu, deoarece cele două mărci nu au lansat informaţii despre vânzări şi profit.

 

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Marius Vișan
Marius Vișan
Marius Vișan a poposit în lumea auto în anul 2015, însă cu jurnalismul online este familiarizat încă din anul 2006 când a început cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Contactul cu mașinile l-a luat la vârsta de 18 ani, odată cu obținerea permisului auto. Pasiunea ... citește mai mult
Visan Marian
Visan Marian
Începând cu anul 2015, Marian Vișan s-a implicat în domeniul auto, însă experiența sa în jurnalismul online începe din 2006, în timpul studiilor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. La vârsta de 18 ani a început să se familiarizeze cu mașinile odată cu obținerea permisului ... citește mai mult

Comentarii
Inchide