Jeep Wrangler, noua generaţie, facelift sau maşină nouă?

Autor: Alexandru Banu 01 nov. 2017 Știri auto

Ai câteva maşini pe care le recunoşti orice s-ar întâmpla. Au cîteva maşini istorice care nu renunţă să existe şi să meargă mai departe. Porsche-ul recognoscibil de la 7 poşte, Ferrari-ul pe care îl trădează faţa indifferent de forma caroseriei, Golf-ul pe care îl recunoşti dintr-o mie de modele din clasa compact, Wrangler-ul care e mereu acelaşi soldăţel 4×4. Este un moft? Poate. Pentru cei cu mulţi bani. Este o utilitate? Da, dacă o arzi pe hârtoape. Este o maşină superbă independent de durata şi scopul folosirii? Da 100%. E maşina pe care nu ai cum să nu ţi-o doreşti nici atunci când nu ai nevoie de ea. Este maşina despre care ştii că nu poate fi învinsă de nicio formă actuală de relief. În jurul acestui model Jeep au apărut tuneri aftermarket care l-au dus la rangul de erou. Cu articulaţii special, cu cutii de transfer care îl fac invincibil şi cu teme de design care l-au dus la rangul de cult în personalizare.

Într-un moment în care se zvoneşte vânzarea unor mărci FCA (Fiat Chrysler Automobiles) către chinezi, Sergio Marchionne, CEO, îşi vede de treabă cu noul Wrangler. Ce-o fi, o fi. Până una-alta, scoatem maşinile pe care le promitem. De la preluarea din 2014, vânzările lui Wrangler au crescut.  Jeep a distribuit Wrangler în Europa şi asta a crescut nmărul total al unităţilor vândute cu 20% în primii doi ani ai noii entităţi comerciale FCA.

Azi vorbim despre noul Jeep Wrangler care, de fapt, nu este atât de nou, ci o reinterpretare a modelului original. Aşa cum a fost mereu. Un continuu facelift al modelului original pentru Armata Americană, Jeep Willys MB (MB vine de la Military Bantam, unde Bantam – altă companie producătoare subcontractată de Armata Americană – a fost precursorul design-ului).

Gata cu istoria că ne pierdem în trecut. Maşina ale cărei poze oficiale au ajuns azi pe net va fi lansată la Salonul Auto de la Los Angeles, la sfârşitul lunii. Din poze ne dăm seama că Wrangler va fi în toate formele de caroserie consecrate – cu două sau cu patru uşi, cu plafon textil sau dur. Zvonurile spun că s-ar putea să vedem şi un pmodel cu benă. În afară de motoare, despre care nu ştim încă nimic dar sperăm că V6-le de 3.6 litri şi aproape 300 de cai nu o să dispară, ştim cite ceva despre accesorizări şi personalizări. Poţi să asortezi cum vrei culoarea exterioară cu uşile detaşabile şi cu plafonul. Aşteptăm mai mute informaţii clare pe 29 noiembrie, data lansării de la Los Angeles.

Autor Alexandru Banu  

 

 

 

 

 

 

 

 

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide