Momo Mirage: combinaţie de Ferrari şi Rolls Royce, cu V8 de Chevrolet

Autor: ProMotor 28 aug. 2013 Știri auto

Cum o spune şi numele, Mirage a fost doar o fantasmă pe paginile de istorie auto pentru că producţia sa în serie nu a demarat niciodată. Momo Mirage pe numele său întreg a fost un hibrid americano-italian, o idee nebunească a omului de afaceri new-yorkez Peter Kalikow şi a lui Alfredo Momo, deţinătorul unei reprezentanţe Jaguar la vremea respectivă.

Mirage a fost de la bun început un automobil-mozaic, pentru că şasiul era construit de Stanguellini, caroseria de Frua iar motorul de Chevrolet, un V8 din generaţia LT-1.

Aşa cum au aflat cei de la Hooniverse, Momo Mirage a fost gândit ca o variantă mai practică decât achiziţionarea unui Aston Martin DBS. Drept urmare, în 1967, Kalikow şi-a propus să construiască un coupé la fel de rapid ca un Ferrari dar în acelaşi timp cu acelaşi grad de confort şi lux ca un Rolls Royce.

Lucru care a fost obţinut, graţie celor 225 de CP dezvoltaţi de motorul V8 ce putea fi cuplat cu o transmisie manuală sau automată, cu cinci rapoarte.

Modelul a fost prezentat pentru prima dată publicului la Salonul Auto de la New York din 1971, unde s-a bucurat de o primire extrem de călduroasă din partea audienţei. Impactul a fost atât de puternic încât Kalikow a comandat imediat fabricarea a 25 de bucăţi, însă din cauza neînţelegerilor dintre Stanguellini şi Frua, care şi-au dublat preţurile, coroborate cu regresul economic de la acea vreme din SUA, proiectul Momo Mirage a fost abandonat.

Chiar cu o viaţă foartă scurtă, Momo Mirage a lansat o serie de controverse. Mulţi au spus despre maşină că este o copie după Lancia Merica, în vreme ce alte voci susţin că Pininfarina a copiat caroseria produsă de Frua şi a creat Fiat 130 Coupe. În continuare, vă lăsăm să admiraţi maşina în imaginile postate pe Flickr de utilizatorul Kompressed.

 

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide