Noul Ford Edge: imagini şi informaţii oficiale cu rivalul lui Volkswagen Touareg

Autor: Andrei Ştirbu 25 iun. 2014 Știri auto

Ford continuă seria maşinilor-produs ale globalizării marelui producător american, Edge fiind cea mai nouă apariţie. Un utility premium vehicle gândit pentru a se preta atât pieţei americane cât şi celor europene sau asiatice.

„Profităm de portofoliul nostru One Ford pentru a oferi o gamă mai largă de produse clienţilor noştri din Europa. Anul acesta am lansat deja EcoSport, iar noile Mondeo şi Focus sunt pe cale de a fi lansate”, a declarat Stephen Odell, preşedinte, Ford of Europe, Middle East and Africa. „Anul viitor vom lansa noul Edge şi noul Mustang în premieră în Europa, precum şi gama Vignale”.


Revenim la starul nostru de astăzi, Edge, prin intermediul căruia Ford intră pe piaţa europeană pe un nou segment, cel al SUV-urilor full-size. În timp ce în America este oferit în trei variante de motorizare – toate pe benzină –, pe piaţa din Europa ajunge cu două versiuni de motorizare, ambele dieseluri Duratorq de 2,0 litri –unul cu 180 CP şi 400 Nm (149 g/km CO2), cuplat unei transmisii manuale cu şase trepte, şi unul cu 210 CP şi 450 Nm (159 g/km CO2), ajutat de o cutie PowerShift cu şase trepte.

La crearea designului impunător în orice limbă a lumii au participat şi designerii europeni, ajutând pe ici-colo cu… cizelarea.  Edge primeşte, printre altele, faruri LED şi jante de 20 de inci. Iar pentru un confort şi stabilitate pe placul europenilor, s-a optat pentru o suspensie multi-link independentă pentru puntea spate, în timp ce pe faţă găsim binecunoscutele MacPherson. În noua configuraţie, rigiditatea caroseriei a crescut cu 26%. 

Calitatea crescută a interiorului este asezonată cu o garnitură amplă de tehnologii, dintre care merită menţionate direcţia activă şi tehnologiile Active Noise Cancellation şi Front Split View Camera. Lista de denumiri poate continua cu: Hands-Free Tailgate, SYNC 2,

Adaptive Cruise Control cu Mitigation şi Forward Alert, Enhanced Park Assist cu Perpendicular Parking şi Cross Traffic Alert, Centuri de siguranţă spate gonflabile, Intelligent All Wheel Drive, Blind Spot Information System, Lane Keeping Aid, Traffic Sign Recognition. Adică mai tot ce-ţi oferă şi un SUV (chiar premium) din Europa.

Acum te lăsăm să te uiţi peste pozele de sus şi peste clipurile de mai jos şi trage tu singur concluziile cele mai importante – cum ar fi cea „dacă va avea vreo şansă în faţa rivalilor europeni”.

VIDEO:

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide