Oameni şi maşini: americanul care a construit un Lamborghini în subsolul casei

Autor: Iulian Dnistran 25 oct. 2012 Știri auto

Ken Imhoff, un american de origine britanică, a fost în atenţia mass-media în urmă cu câţiva ani pentru un singur motiv, dar bun. El a construit manual, în subsolul casei sale, un Lamborghini Countach. Totul a durat 17 ani, iar în 2008  a trebuit să demoleze o parte din peretele subsolului ca să poată scoate maşina la lumină.

Acum, Ken Imhoff vrea să-şi vândă creaţia pentru că are un alt proiect la care vrea să lucreze.

Povestea a început când Ken a văzut filmul „The Cannonball Run”, în care un Lamborghini Countach negru goneşte pe şosea, iar la un moment dat frânează brusc. Uşa din dreapta se deschide şi din maşină iese o blondă înaltă şi subţire, îmbrăcată în roşu şi încălţată cu pantofi cu tocuri, care desenează un „X” cu un spray de vopsea pe un semn de circulaţie care  impune o limită de viteză de 55 de mile pe oră.

Dacă mai punem la socoteală că în anii ’60 Ford a dominat competiţia de 24 de ore de la LeMans cu modelul GT40, înseamnă că planul lui Imhoff a avut două surse de inspiraţie destul de reuşite.

Când a început să lucreze la proiectul său, în 22 septembrie 1990, Ken credea că nu o să dureze mai mult de cinci ani. Da, s-a cam înşelat în privinţa termenului de finalizare, dar dintr-un motiv întemeiat: totul trebuia să fie perfect.

Construcţia a început la doar două săptămâni după ce el şi soţia sa Eileen s-au întors din luna de miere. Cei doi se cunoşteau de doar două luni, iar Ken a rugat-o pe proaspăta sa soţie să-i împrumute 2.000 de dolari ca să cumpere o punte spate de DeTomaso Pantera. Ea a acceptat, cu condiţia ca el să nu le spună părinţilor ei. El nu le-a spus, iar ea şi-a recuperat, în cele din urmă, banii.

Încetul cu încetul, maşina a prins formă. Imhoff şi-a creat propriile matriţe din lemn pentru caroserie, după care a bătut manual panourile din aluminiu pentru a ajunge la forma dorită.

Şasiul din oţel tubular a fost sudat, piesă cu piesă, în subsolul casei. Emblemele, parbrizul şi luminile sunt originale Lamborghini, însă motorul nu e. În loc de un V12 original, americanul a montat un V8 Ford Cleveland Boss 351 care produce 514 cai putere.

În acest punct, merită pusă o întrebare importantă. În 17 ani, Ken Imhoff ar fi avut timp să strângă destui bani ca să îşi cumpere un Lamborghini Countach adevărat. De ce a preferat să petreacă sute de ore în subsolul casei şi să piardă sute de mese alături de famile? Simplu. Pentru că tatăl său l-a învăţat că dacă poate construi un lucru în loc să-l cumpere, mai bine îl construieşte.

Chiar dacă el nu şi-a îndeplinit scopul de a-şi termina maşina viselor în cinci ani, a reuşit, totuşi, să termine construcţia înainte să împlinească 50 de ani. Iar acum vrea să o vândă. „Am văzut că a început să ruginească pe ici-acolo şi că se chinuieşte pentru că nu am grijă de ea aşa cum ar trebui”, a declarat Ken Imhoff pentru Jalopnik. „Majoritatea oamenilor nu înţeleg, iar eu trebuie să intru într-o conversaţie lungă despre cum este o călătorie, iar acum suntem la destinaţie şi eu vreau să fac altceva. Şi e un alt proiect. Asta trebuie să fac”, a mai spus el.

Video:

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide