Opel Insignia GSi cucereşte cel mai dur loc din lume

Autor: Marius Vișan 30 oct. 2017 Știri auto

Cu o gardă la sol cu zece milimetri mai mică decât un Insignia obişnuit şi mai uşor cu cel puţin 160 de kilograme decât generaţia anterioară a modelului Insignia OPC, cu tracţiune integrală inteligentă care transmite puterea în doze perfecte către fiecare roată individuală datorită vectorizării cuplului, noul Opel Insignia GSi este un instrument de precizie.

Pneurile Michelin Pilot Sport 4 S şi jantele de 20 de inch asigură o aderenţă remarcabilă, în timp ce frânele Brembo garantează distanţe de frânare scurte şi siguranţă maximă. În plus, direcţia şi amortizoarele reglabile se interconectează cu sistemele de comandă ale motorului şi transmisiei şi reacţionează prompt la activarea modului Sport. Pe scurt, GSi este răspunsul pentru cunoscătorii limuzinelor sport moderne şi deosebit de eficiente.

„Cel mai dur loc din lume pentru testarea limitelor unui autovehicul” (Volker Strycek)

Pe 18 iunie 1927 a fost inaugurată pista de testare de 28 de kilometri din vecinătatea castelului Nürburg. Fondatorii au atribuit circuitului Nürburgring o însemnătate deosebită, acesta conţinând secţiuni cu caracteristici de drum rural, astfel că producătorii auto puteau să-şi testeze în mod corespunzător autovehiculele. Prima cursă în munţii Eifel a fost câştigată de superstarul Rudolf Caracciola, care a recunoscut mai târziu, în 1927, că traseul a fost „foarte dur”. Sir Jackie Stewart, triplu campion mondial Formula 1, i-a dat mai târziu circuitului deluros, înconjurat de păduri, porecla sa legendară de „The Green Hell” (Iadul Verde). Astăzi, Volker Strycek, director Autovehicule performante şi Motorsport pentru Opel, este unul dintre cei mai buni experţi pe Nürburgring. În 2003, a câştigat cursa de 24 de ore într-un Opel Astra V8 Coupé. Mai recent, Strycek şi echipa sa au dezvoltat configuraţia modelului Insignia GSi pe Nürburgring.

„Arhitectura uşoară, configuraţia excelentă a şasiului cu sisteme hidraulice de amortizare îmbunătăţite şi reglaje software, sistemul unic de tracţiune integrală şi pneurile performante, toate fac din GSi un autovehicul la fel de precis şi agil pe cât ne-am dori”, a declarat Strycek după testele rutiere. „Rezultatele vorbesc de la sine. Pot finaliza o tură pe Nordschleife cu noul Insignia GSi cu douăsprezece secunde mai repede decât în predecesorul său mai puternic, Insignia OPC, dar evident că forţez în permanenţă autovehiculul. De îndată ce traseul devine mai solicitant, precum în viraje sau pe porţiuni cu frecare redusă, adică atunci când autovehiculul trebuie să reacţioneze într-un mod deosebit de precis şi agil, GSi este cu siguranţă mai rapid şi mai simplu de controlat.”

„Este întocmai eficienţa la care mă aştept de la un autovehicul sport modern.”

Inginerii Opel i-au oferit modelului GSi un şasiu diferit de cel al noului Insignia. Arcurile mai scurte coboară modelul GSi cu zece milimetri şi amortizoarele sport speciale reduc ruliul la minim. Frânele puternice Brembo cu patru pistoane (diametrul de 345 de milimetri) şi direcţia precisă au fost adaptate în consecinţă. Insignia GSi este echipat standard cu şasiul mecatronic FlexRide. Acesta adaptează amortizoarele şi direcţia în fracţiuni de secundă; de asemenea, unitatea de comandă recalibrează pedala de acceleraţie şi modifică momentele de schimbare a treptelor de viteză ale transmisiei automate cu opt trepte. Şoferul poate alege unul dintre modurile Standard, Tour sau Sport. În funcţie de modul ales, direcţia şi răspunsul acceleraţiei sunt chiar mai precise. Modul Competition este disponibil exclusiv pentru GSi şi poate fi activat prin intermediul butonului ESP. Apăsarea dublă le permite şoferilor experimentaţi să obţină un control mai bun al direcţiei şi anulează controlul tracţiunii – pentru o tură rapidă pe Nordschleife, de exemplu.

Şasiul sport în combinaţie cu pneurile foarte aderente Michelin Pilot Sport 4 S şi jantele mari de 20 inch, oferă o aderenţă comparabilă cu cea a unei ventuze. O contribuţie majoră o are tracţiunea integrală cu vectorizarea cuplului oferită standard, dotare unică în acest segment. În acest sistem de înaltă tehnologie, diferenţialul spate convenţional a fost înlocuit de două ambreiaje care pot accelera independent fiecare roată în fracţiuni de secundă, în funcţie de situaţie.

„Sistemul de tracţiune integrală cu vectorizarea cuplului este cu adevărat unic în segmentul modelului Insignia. Acesta elimină tendinţa de subvirare prezentă la sisteme mai convenţionale”, a declarat Strycek.

Sedanul sport este pus în mişcare de un motor pe benzină impresionant care combină consumul redus de carburant cu performanţa. Puternicul motor turbo de 2 litri dezvoltă 191 kW (260 cp) şi oferă un cuplu generos de 400 Nm (consum de carburant NEDC: 11,2 litri la 100 km urban; 7,1 l/100 km extra-urban; 8,6 l/100 km mixt; 197 g de CO2/km). Alternativ, modelul GSi este disponibil şi cu motorul diesel BiTurbo de 2 litri şi putere de 154 kW/210 cp (consum oficial de carburant pentru 2.0 BiTurbo conform Noului Ciclu European de Conducere: urban 8,9 l/100 km, extra-urban 6,1 l/100 km, mixt 7,3 l/100 km, emisii oficiale specifice de CO2 în regim mixt de 192 g/km) – o unitate personalizată pentru vârful de lance Opel ce generează un cuplu de 480 Nm. Ambele unităţi cu patru cilindri sunt combinate cu noua transmisie automată cu opt trepte de viteză. Şoferul poate schimba treptele de la padele, fără a-şi lua mâinile de pe volan sau privirea de la drum. În plus, punctele de schimbare la transmisia automată pot fi preselectate în modurile Standard şi Sport.

Noul Opel Insignia GSi este disponibil fie ca limuzină sport sau ca station wagon, un model mai util pentru familii – denumit Opel Insignia GSi Sports Tourer.

VIDEO

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Marius Vișan
Marius Vișan
Marius Vișan a poposit în lumea auto în anul 2015, însă cu jurnalismul online este familiarizat încă din anul 2006 când a început cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Contactul cu mașinile l-a luat la vârsta de 18 ani, odată cu obținerea permisului auto. Pasiunea ... citește mai mult
Visan Marian
Visan Marian
Începând cu anul 2015, Marian Vișan s-a implicat în domeniul auto, însă experiența sa în jurnalismul online începe din 2006, în timpul studiilor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. La vârsta de 18 ani a început să se familiarizeze cu mașinile odată cu obținerea permisului ... citește mai mult

Comentarii
Inchide