ProMotor NEWS: Motorul care consumă şi emite mai puţin. De ce nu-l folosesc producătorii?

Autor: Alexandru Banu 31 iul. 2017 Știri auto
ProMotor NEWS: Motorul care consumă şi emite mai puţin. De ce nu-l folosesc producătorii?

Motorul Duke transformă aliniamentul pistoanelor într-unul circular. Avem practic un motor aşa-zis axial. Toate pistoanele sunt într-un monobloc şi se învârtesc uşor în jurul unui arbore şi în aceeaşi direcţie. Pistoanele pun în mişcare un element în formă de stea, astfel învârtindu-se toate elementele într-o mişcare ondulatorie de val. Ansamblul împinge un arbore în direcţia opusă. În loc de complicatul sistem cu valve, cilindrii se duc spre zonele de admisie şi evacuare unde întâlnesc bujiile. Cilindrul trece pe lângă zona de admisie, amestecul de benzină cu aer e comprimat până când cilindrul ajunge la bujie şi amestecul ia foc. Astfel pistonul se duce înapoi şi revine în sus pentru a evacua gazele ca să încheie ciclul de 4 timpi. În total, motorul are 5 cilindri, 3 bujii şi 3 injectoare. Motorul Duke are aceleaşi turaţii ca unul în 6 cilindri, dar e mai uşor cu 30% datorită numărului mult mai mic de componente.

Motoarele Duke au mai multe avantaje în comparaţie cu motoarele cu ardere internă cu aliniamente convenţionale. Camera de ardere compactă nu are valve de evacuare încinse şi e foarte rezistent la amestecul de aer cu benzină, dinaintea aprinderii. Rapoartele de compresie sunt mai mari şi livrează mai multă putere dintr-o cantitate de benzină dată. Rapoartele de compresie ajung la 14:1 fără detentă. Asta înseamnă o îmbunătăţire a eficienţei, implicit o scădere a consumului şi a emisiilor de noxe. 

 

 

 

 

 

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide