Revoluţie pe piaţa auto românească: Primul brand care renunţă la motoarele diesel

Autor: Visan Marian 05 ian. 2018 Știri auto
Revoluţie pe piaţa auto românească: Primul brand care renunţă la motoarele diesel

Decizia-şoc a începutului de an a fost adoptată de Toyota România care s-a aliniat deciziei europene şi a eliminat din gamă motorizările diesel pentru Yaris, Auris şi RAV4. Singurele modele care încă mai sunt disponibile cu propulsoare pe motorină sunt cele care nu au în gamă sisteme hibride de propulsie, însă cel mai probabil de anul viitor chiar şi pe Avensis, modelul de clasă medie ar putea dispărea dieselul. Singurele motoare diesel se vor mai regăsi cel mai probabil pe maşinile mari de teren precum Land Cruiser sau Hilux, scrie Ziarul Financiar

„Nu mai avem pe stoc motorizări diesel pentru Auris sau RAV4. Pentru Avensis avem în continuare motorizări diesel, dar nu ştim dacă vom mai avea şi anul viitor. Acum ne concentrăm pe hibride”, a declarat pentru ZF un consultant de vânzări din cadrul reţelei de dealeri de pe piaţa locală.

Decizia este una surprinzătoare, mai ales că România este o ţară cu apetit pentru diesel datorită consumului scăzut. Pe de altă parte, Toyota este pe piaţa locală lider absolut la hibride. Mai mult, anul trecut peste 40% din vânzările Toyota au fost reprezentate de maşini pe motorină.

Potrivit Automotive News Europe şi în Italia au fost eliminate dieselurile de pe modelele hibride, pariul niponilor fiind acum exclusiv pe benzină şi baterii. Astfel, din această lună, Aygo, Yaris, Auris, Prius, C-HR şi RAV4 pot fi comandate exclusiv cu un motor pe benzină sub capotă, alături de hibride.

Pe de ală parte, în Italia Toyota oferă un bonus de 7.000 de euro clienţilor care renunţă la diesel în favoarea unei hibride. În România încă nu a fost anunţat un astfel de program. 

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Visan Marian
Visan Marian
Începând cu anul 2015, Marian Vișan s-a implicat în domeniul auto, însă experiența sa în jurnalismul online începe din 2006, în timpul studiilor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. La vârsta de 18 ani a început să se familiarizeze cu mașinile odată cu obținerea permisului ... citește mai mult
Ziarul Financiar / Bogdan Alecu
Ziarul Financiar / Bogdan Alecu

Comentarii
Inchide