Tesla care bate Lambo, Ferrari şi Koenigsegg fără drept de apel

Împăratul vitezei e sudafrican

Nu am terminat bine de scris ştirea despre capul tractor lansat de Tesla, că Elon Musk a mai pus un post pe Twitter. De data asta este despre un plan mai vechi. Un plan pe care însă l-a ţinut la sertar şi nu l-a anunţat. Când toată lumea credea că Tesla va veni cu un plan de regândire a producţiei şi când toată lumea a fost şocată că Musk investeşte în altă nebunie (capul tractor), CEO-ul vizionar extinde gama de maşini cu un animal de pradă. Noul Roadster arată senzaţional. În linia Tesla, dar arată foarte bine. Asta, desigur, pentru cei care văd în Tesla o maşină frumoasă. Pentru că şi este, acum, spunând-o p’aia dreaptă. Ok, poate pentru unii pare ca un Xbox pe roti, dar asta s-a şi vrut de la început. Curată, silenţioasă, plină de gadget-uri. Şi, nu în ultimul rând, puternică. Eelon Musk nu a ascuns niciodată pasiunea pentru putere şi performanţele pe care le vrea de la unele maşini de serie.

Şi mai jos de 1.9 secunde pentru 100 km/h, nu ştim cine ar putea să scoată. Vorbim de maşini de stradă. Viteza maximă e limitată electronic la … 400 km/h. Vi se pare mult pentru 0-100 sau puţin 400 km/h? Atunci înseamnă că trebuie să mai ştiţi că pe 0-400 metri cu start de pe loc face 8.8 secunde. Cuplul enorm al maşinii e de 10.000Nm (la roată şi nu în capătul arborelui) din cele 3 motoare – unul pe faţă şi două pe puntea spate. Dacă nici asta nu e sufficient de bine, atunci înercaţi nişte avioane de vânătoare.

Tesla Roadster are o baterie de 200 kWh şi asta înseamnă aproape 1.000 km autonomie. Sigur, în mediile de test ale producătorului. Cum îl ştim jucăuş pe Musk, pentru roadster-ul cu 4 locuri a scos modul Ludicrous (n.r. – ridicol) şi l-a înlocuit cu Plaid. După această glumă, Musk a completat la conferinţa de presă că deşi cifrele de performanţă ale noului Roadster par o glumă, nu sunt.

Preţul noului Tesla este 200.000$, din care 25% sunt avans. 1.000 de unităţi-ediţie specială (primele) vor costa câte 250.000$. LIvrările încep undeva în 2020.  

Autor Alexandru Banu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.