TEST în România: Opel Cascada

Autor: Andrei Ştirbu 16 oct. 2014 Știri auto

Opel Cascada este una dintre acele maşini care vin cu propuneri greu de trecut cu vederea, mai ales dacă eşti în căutare de o decapotabilă cu patru locuri. Cascada se promovează ca un cabrio de clasă medie – de dimensiuni mai mari decât Audi A5 Cabrio şi BMW Seria 4 Cabrio – însă cu un preţ echivalent unui hatchback premium, unul precum Audi A3.  

Ar fi câteva motive pentru care Cascada ar pierde puncte într-o comparaţie directă cu A5 sau cu Seria 4, însă spaţiul nu este unul dintre ele. Cu o lungime de 4,7 metri le întrece pe antemenţionatele, în timp ce ampatamentul platformei de Astra pe care stă Cascada a fost crescut la 2.695 de milimetri, facilitând acomodarea a patru pasageri. Folosirea soft-topului creează, pe lângă aspectul elegant atunci când este montat, şi un plus de spaţiu în portbagaj atunci când maşina este decapotată. Volumul portbagajului este redus de la 380 de litri la 280 de litri în astfel de situaţii.

Un alt avantaj al acoperişului din material textil este salvarea de kilograme în plus. Folosirea soft-topului – care se poate activa până la viteze de 50 de kilometri pe oră, decapotând maşina în 17 secunde şi acoperind-o la loc în 19 secunde – aduce până la 100 de kilograme în minus, comparativ cu un acoperiş metalic. Desigur, asta nu înseamnă că maşina este uşoară: chinurile ranforsării aduc cu sine şi o masă totală de 1.733 de kilograme

Cascada dispune, pe puntea faţă, de sistemul HiPerStrut – prezentă pe toate modelele OPC – pentru un plus de precizie şi confort, iar sistemul de control adaptiv al şasiului (FlexRide) se regăseşte pe lista de opţionale. Toate acestea îşi fac treaba onorabil pentru a spori confortul la rulare, însă masa de 1,7 tone este indiciul că Opel Cascada nu este chiar ceea ce ai numi driver’s car.  

Motorizarea testată de noi a fost cea pe benzină, de 1,6 litri turbo, care livrează 170 de cai-putere şi 260 Nm, cuplată aici unei transmisii automate cu şase rapoarte. În timp ce rafinamentul motorului pe benzină sporeşte confortul şi plăcerea experienţei de a te afla în Cascada la drum lung, cutia automată reuşeşte să te scoată uneori din transa plăcută prin animarea inutilă a motorului. Asta atrage după sine şi un consum ridicat de combustibil. Cascada este genul de maşină de promenadă, aşa că un motor diesel (de 2,0 litri, fie cu 165 CP, fie cu 195 CP) se pretează oricând sub capota decapotabilei de la Opel. (mai multe detalii despre motorizări găseşti în testul internaţional cu Opel Cascada)

După cum ziceam, Cascada este genul de maşină în care plimbările lungi, sub cerul liber, ai vrea să nu se mai termine vreodată. Interiorul este, pe lângă spaţios, şi foarte generos atunci când vine vorba de dotări – fie că vorbim despre mici delicii, fie că invocăm tehnologiile disponibile. Mi-ar fi plăcut, totuşi, să văd o încercare mai îndrăzneaţă de design al interiorului – cum s-a întâmplat în cazul lui Adam, de exemplu. Însă acesta nu poate fi considerat un reproş, ci mai degrabă o sugestie pentru un viitor Cascada.

Preţul de pornire în România (de 22.870 € pentru entry-levelul 1.4 ECOTEC 120 CP) înclină balanţa puternic în favoarea lui Opel Cascada, pentru că este cel mai accesibil cabrio din România. Şi chiar şi în versiunea de top (2.0 BiTurbo ECOTEC 195 CP Cosmo) se încadrează în limita a 30.000 €, oricare dintre decapotabilele premium de clasă medie depăşind 40.000 € ca preţ de pornire. Iar alternativele non-premium (precum Mégane CC) nu sunt disponibile în România. Ceea ce face din Cascada un Unique Selling Proposition.

Pagini: 1 2

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide