Totul despre protestul anti-Uber de la Palatul Victoria

Autor: Iulian Anghel 27 apr. 2017 Știri auto
Totul despre protestul anti-Uber de la Palatul Victoria

Circa 2.500-3.000 de taximetrişti au scandat ieri în faţa guvernului împotriva Uber şi a taximetriştilor piraţi, protest în urma căruia sindicaliştii au anunţat că Executivul va schimba legea taximetriştilor, 38/2003, astfel încât cei care transportă persoane fără autorizaţie, precum şoferii de Uber sau taximetriştii fără autorizaţie, să poată fi amendaţi de către poliţiştii rutieri, scrie Ziarul Financiar.

Ministerul Consultării Publice a confirmat într-un comunicat semnarea unui protocol cu sindicaliştii, în care vorbeşte despre organizarea unor consultări „cu toţi actorii interesaţi“.

„Textul documentului prevede ca în maximum 30 de zile să fie promovat proiectul de ordonanţă de urgenţă cu privire la modificarea legii nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere, transmis în consultare prealabilă de Ministerul Transporturilor către Ministerul Afacerilor Interne (MAI) şi Ministerul Dezvoltării Regionale, Admi­nis­traţiei Publice şi Fondurilor Europene (MDRAPFE). Proiectul a fost întocmit în ur­ma discuţiilor cu repre­zen­tanţii Con­fe­de­raţiei Transpor­tatorilor Auto Autorizaţi din România (COTAR), din data de 10 martie 2017. Ministerul Consultării Publice şi Dialogului Social împreună cu ministerele de resort vor organiza în această perioadă o serie de dezbateri publice cu toţi actorii interesaţi“, spune sursa citată, fără alte detalii.

„Se scoate din lege sintagma «în mod permanent» şi în «mod repetat» pentru că poliţiştii pe stradă nu pot să-i amendeze, nu pot să le ia plăcuţele de înmatriculare pe şase luni «piraţilor» sau să le dea amenzile maxime, nu cum prevede legea acum, astfel încât poliţiştii să-i poată amenda în trafic (pe cei de la Uber sau taximetriştii piraţi – n.red.)“, a explicat Vasile Ştefănescu, preşedintele Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR), felul în care va fi modificată legea 38. Guvernul nu a confirmat această variantă.

Taximetriştii spun că nu îşi doresc bani sau subvenţii, ci doar ca legile privind transportul de persoane să se aplice în rândul tuturor transportatorilor. Potrivit proto­colului încheiat ieri între taximetrişti şi Exe­cu­tiv – care a fost anunţat de sindicalişti, dar nu a fost confirmat oficial de guvern – în ma­xi­­mum 30 de zile legea taximetriştilor va fi mo­dificată conform doleanţelor şoferilor de taxi.

„Sub nicio formă nu pot să zic că Uber va fi interzis sau vreo altă activitate de transport, însă toată lumea care va face transport de persoane, indiferent cum, va fi autorizat, altfel nu îl va putea face. Nu poţi să faci transport virtual. Închid ochii şi mă trezesc la Constanţa“, a declarat preşedintele COTAR.

Ca răspuns la protestul transportatorilor din Piaţa Victoriei, Uber precizează că aplicaţia oferă un serviciu fiscalizat, subliniind intenţia de a colabora cu autorităţile din România pentru o soluţie de reglementare în linie cu recomandările Comisiei Europene.

„Serviciile Uber sunt 100% fiscalizate – mii de şoferi parteneri Uber sunt înregistraţi ca PFA sau SRL şi plătesc taxe pentru veniturile generate prin intermediul platformei Uber. La rândul său, compania Uber are o subsidiară înregistrată în România, plătind taxe la bugetul de stat. Între 75% şi 80% din suma încasată de un şofer partener pentru o călătorie îi revine acestuia. Pasagerii primesc o factură fiscală după fiecare cursă“, se arată în comunicatul transmis de Uber.

Uber este o aplicaţie de mobil care conectează pasageri şi şoferi parteneri în peste 500 de oraşe din peste 80 de ţări ale lumii, printre care 20 de state membre ale UE. În România, peste 250.000 de oameni din Bucureşti, Braşov, Cluj-Napoca şi Timişoara folosesc aplicaţia Uber.

 

Ce spun taximetriştii prezenţi la protest:

► „Noi, ca taximetrişti, avem aparate de taxat fiscalizate pe care le ducem la test la o anumită perioadă. Uber pe ce bază vă ia banii? Cum? Doar că aşa zice aplicaţia? În plus, ei au tarif dinamic. De ce acum costă 5 lei şi peste o oră costă 7 lei?”

► „Când 100 de clienţi se împart la 100 de maşini, normal că se împart şi banii şi nu mai ajung aceiaşi bani în buzunar”

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Marius Vișan
Marius Vișan
Marius Vișan a poposit în lumea auto în anul 2015, însă cu jurnalismul online este familiarizat încă din anul 2006 când a început cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Contactul cu mașinile l-a luat la vârsta de 18 ani, odată cu obținerea permisului auto. Pasiunea ... citește mai mult
Roana Rotaru
Roana Rotaru
Visan Marian
Visan Marian
Începând cu anul 2015, Marian Vișan s-a implicat în domeniul auto, însă experiența sa în jurnalismul online începe din 2006, în timpul studiilor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. La vârsta de 18 ani a început să se familiarizeze cu mașinile odată cu obținerea permisului ... citește mai mult

Comentarii
Inchide