Vânzările de maşini noi în 2012, pe pieţele auto din Germania şi Franţa

Autor: Oraan Mărculescu 26 ian. 2013 Știri auto
Vânzările de maşini noi în 2012, pe pieţele auto din Germania şi Franţa

Am văzut că vânzările de maşini noi în Europa în 2012 au scăzut foarte mult, ajungând la un nivel mai prost decât în 2008. Marile pieţe auto europene, Germania şi Franţa, nu au fost ocolite de acest regres, evident.

Vânzări mărci auto în Germania în 2012 (în paranteză, evoluţia faţă de 2011):

  1. Volkswagen: 672.921 (-2%)
  2. Mercedes-Benz: 282.971 (-0,95%)
  3. Audi: 266.582 (+6,3%)
  4. BMW: 247.859 (-3,59%)
  5. Opel: 213.627 (-16,09%)
  6. Ford: 206.128 (-10,72%)
  7. Skoda: 147.197 (+3,22%)
  8. Renault: 105.818 (-11,15%)
  9. Hyundai: 100.875 (+16,08%)
  10. Toyota: 80.975 (+0,59%)
  11. Fiat: 72.755 (-9,16%)
  12. Peugeot: 71.435 (-13,62%)
  13. SEAT: 68.109 (+15,43%)
  14. Nissan: 62.172 (-10,92%)
  15. Citroën: 61.038 (-8,48%)
  16. Kia: 54.798 (+30,1%)
  17. Dacia: 44.922 (-7,94%)
  18. Mazda: 40.702 (-1,44%)
  19. MINI: 36.302 (-9,92%)
  20. Volvo: 32.750 (-3,39%)
  21. Suzuki: 30.843 (-10,34%)
  22. smart: 28.053 (-4,9%)
  23. Chevrolet: 27.894 (-6,39%)
  24. Honda: 26.306 (-10,82%)
  25. Mitsubishi: 23.565 (-21,7%)
  26. Porsche: 20.516 (+9,71%)
  27. Land Rover: 11.113 (+65,86%)
  28. Subaru: 9.457 (+52,53%)
  29. Alfa Romeo: 7.502 (-28,5%)
  30. Jeep: 6.584 ( – )

Anul 2012 a fost unul prolific în primul rând pentru mărcile grupului VAG: cu excepţia mărcii Volkswagen, care a înregistrat o uşoară scădere, de 2%, restul brandurilor importante din grupul german au crescut simţitor faţă de 2012.

Cel mai mult are de câştigat Audi, care devansează BMW şi se apropie de Mercedes-Benz, în timp ce Skoda e din ce în ce mai sus, ”suflându-le” în ceafă principalilor producători generalişti germani Opel şi Ford, ambii cu scăderi de peste 10%. Procentual, cel mai bine stă Seat, care a intrat în luptă directă cu producătorii francezi, în timp ce Porsche a reuşit depăşirea barierei de 20.000 de exemplare vândute într-un an.

Foarte bine au evoluat în 2012 şi mărcile coreene Hyundai şi KIA, care au devenit în mod clar alternative la mărcile japoneze – dintre care doar Toyota reuşeşte să se menţină pe ultima poziţie din TOP 10.

Subiectul care ne interesează pe noi în mod direct, Dacia, suferă, din păcate, un regres de aproape 8% faţă de 2011, când promitea foarte mult, datorită unui plus de 30% faţă de 2010. Dacia se vede depăşită în primul rând de KIA, în timp ce Seat s-a distanţat confortabil.

Dacă raportarea la Skoda nu prea îşi are sensul, producătorul ceh având vânzări de trei ori mai mari, cei de la Dacia se pot resemna uitându-se la competitori precum Suzuki, Chevrolet sau Mitsubishi, care rămân relativ departe în urma Dacia.

În final, mai remarcăm evoluţiile aproape spectaculoase ale unor producători cu volume de vânzări mult mai mici: Land Rover depăşeşte neaşteptat bariera de 10.000 de exemplare, în principal datorită noului Evoque, iar Subaru şi Jeep contorizează creşteri de câteva zeci de procente.

Pe pagina următoare, situaţia vânzărilor de maşini noi în 2012 în Franţa

Pagini: 1 2

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide