Vânzările grupului PSA au crescut pentru al cincilea an consecutiv, la 3,9 milioane de unităţi

Autor: ProMotor 15 ian. 2019 Știri auto
Vânzările grupului PSA au crescut pentru al cincilea an consecutiv, la 3,9 milioane de unităţi

Grupul PSA a înregistrat o creşterea a vânzărilor de 6,8% la nivel mondial în 2018. Vânzările au crescut în Europa (+30,6%), regiunea Eurasia (+0,5%) şi India Pacific (+1,6%), dar au scăzut în America Latină (-15%), Orientul Mijlociu-Africa (-52,8%) şi China-Asia de Sud-Est (-32,2%).

Modelele PSA au fost pe lista scurtă a multor mari premii din industria auto în ultimii 5 ani, iar în 2018 francezii şi-au adjudecat distincţiile “Van of the Year IVOTY 2019” (Peugeot Partner, Citroën Berlingo Van, Opel/Vauxhall Combo) şi ‘Best Buy Car of Europe 2019’ AUTOBEST (Citroën Berlingo Van, Opel/Vauxhall Combo Life şi Peugeot Rifter). Totodată, grupul PSA a fost premiat cu titlul Motorul Internaţional al Anului (pentru al patrulea an consecutiv), pentru propulsorul pe benzină turbo în trei cilindri (110 şi 130 CP).

Creşterea generală se datorează strategiei PSA, care a însemnat peste 70 de lansări regionale în ultimii doi ani, creşterea calităţii serviciilor oferite clienţilor şi dezvoltării reţelei comerciale.

Cele mai de succes modele ale grupului PSA sunt Peugeot 2008, 3008, 5008, Citroën C3 Aircross, C3-XR, C5 Aircross, DS 7 Crossback, Opel/Vauxhall Crossland X, Mokka X, şi Grandland X. Pentru toate mărcile urmează lansări importante în 2019.

Francezii au anunţat şi planurile de electrificare pentru fiecare constructor din grup, primele modele electrice şi PHEV urmând să apară în 2019, începând cu marca DS.

Vânzările de vehicule comerciale uşoare PSA la nivel mondial au crescut cu 18,3% în 2018, la 564.147 de unităţi.

În Europa, grupul PSA a obţinut o cotă de piaţă de 17,1% în 2018, în creştere cu 3,8%, graţie introducerii la timp a standardului de emisii WLTP şi beneficiind de un avantaj competitiv în ultimele luni ale anului. Mărcile Peugeot şi Citroen au obţinut creştere de aproximativ 5% fiecare, situându-se împreună în top 10 mărci europene.

Din totalul de aproape de 3,9 milioane de unităţi vândute de grupul PSA la nivel mondial în 2018, peste 3,1 milioane au fost livrate în Europa.

Peugeot s-a remarcat prin livările de SUV-uri în Europa, în timp ce Citroen a atins cele mai bune vânzări din ultimii 7 ani. DS Automobiles a crescut cu 6,7%, cu ajutorul lansării modelului DS7 Crossback. Grupul PSA a obţinut creşteri pe toate pieţele mari din Europa: Franţa (+2.6%), Spania (+4.2%), Italia (+3.9%, Marea Britanie (+4.8%), Germania (+3.7%).

În regiunea Orientul Mijlociu-Africa, vânzările grupului PSA au scăzut puternic, cu peste 50 de procente, la aproape 292.000 de unităţi.

În regiunea China-Asia de Sud-Est, vânzările au scăzut cu 32,2%, la 262.000 de unităţi.

Vânzările în America Lantină au scăzut cu 15%, la 175.257 unităţi, din cauza deteriorării situaţiei economice din Argentina, care a atras o scădere a vânzărilor de 32% în al doilea semestru.

Regiunea India-Pacific a înregistrat o creştere de 1,6% la peste 26.000 de unităţi, în principal datorită vânzărilor din Japonia, care au crescut cu aproape 10%.

În regiunea Eurasia vânzările au crescut uşor, cu 0,5%, la 15.288 de unităţi. 

 

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide