Viitorul mobilităţii urbane are un nume – Toyota I-Road Concept. GALERIE FOTO

Autor: Marius Vișan 11 apr. 2016 Știri auto

 


Viitorul mobilităţii este o frontieră interesantă pe care producătorii din lumea auto încearcă să exploreze. Ca rezultat, companiile au adoptat abordări creative şi inovatoare pentru a face faţă provocării. 

Oraşele din ce în ce mai aglomerate şi poluarea cer soluţii de mobilitate alternative. Maşinile cu propulsie electrică, cu emisii zero, dar şi cu dimensiuni cât mai reduse cu care ne putem strecura repede pe oriunde, sunt printre cele mai convenabile soluţii pentru transportul urban.

În Europa, cei de la Renault deja vând, cu destul de mult succes, modelul Renault Twizy, o combinaţie între maşini şi scutere, propulsat de un motor electric şi având două locuri în tandem.

GALERIE FOTO

Aceeaşi reţetă o aplică şi japonezii pe noul lor concept de la Geneva 2013, Toyota i-Road. Principala diferenţiere faţă de Twizy, în afara designului, ţine de adoptarea unei singure roţi în spate, precum şi de echiparea standard cu două semiportiere.

Având o lungime de numai 2,35 metri, Toyota i-Road este şi foarte îngustă, astfel încât pe un loc normal de parcare pot fi garate patru astfel de vehicule. Ampatamentul de 1,7 metri şi înălţimea de 1,44 metri asigură suficient spaţiu şi pentru al doilea pasager.

Deşi ambianţa interioară este lăudată ca fiind apropiată de a unei maşini (i-Road putând fi condus fără cască de protecţie), comportamentul rutier este anunţat ca având multe în comun cu motocicletele. În primul rând datorită posibilităţii înclinării vehiculului în curbe, graţie sistemului ”Active Lean”, care controlează electronic ridicarea/coborârea roţilor.

Propulsia este electrică, i-Road fiind pus în mişcare de cele două motoare electrice din roţile faţă, totalizând 4 kW. Autonomia maximă se cifrează la circa 50 km, iar încărcarea totală a bteriilor litiu-ion durează doar 3 ore.


Urmărește Promotor.ro pe Google News


Marius Vișan
Marius Vișan
Marius Vișan a poposit în lumea auto în anul 2015, însă cu jurnalismul online este familiarizat încă din anul 2006 când a început cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Contactul cu mașinile l-a luat la vârsta de 18 ani, odată cu obținerea permisului auto. Pasiunea ... citește mai mult

Comentarii
Inchide