Ce maşină hibridă va primi Ponta de la SPP?

Autor: Oraan Mărculescu 21 mai 2012 Opinii

Nu ştiu cât de greu sau uşor este să transformi în maşină blindată o maşină electrică sau hibridă plug-in, dar am câteva propuneri şi în acest sens. Creşterea greutăţii va dăuna autonomiei şi performanţelor, dar ar fi necinstit să nu luăm în considerare următoarele modele pentru Victor Ponta:

Opel Ampera – este o maşină electrică având sistem range-extender sau, dacă vreţi, un super-hibrid, care poate merge strict electric circa 60 km. Puterea totală a motoarelor electrice (motorul pe benzină este folosit doar ca generator de curent electric) se cifrează la 150 CP, suficient pentru un demaraj 0-100 km/h în 9,0 secunde – cam lent pentru aşteptările SPP-ului, pun pariu.

Opel Ampera

În schimb, consumul echivalent este de numai 1,2 litri/100 km, iar emisiile CO2 de 27 g/km! Unde mai pui că pe traseul Cotroceni – Piaţa Victoriei poţi face 20-30 de ture în regim strict electric, nici nu te aud cetăţenii când treci (decât dacă ai sirenele puse). Mi se pare o maşină demnă de un ministru ecologist. Ba chiar aş cumpăra o flotă de Ampera pentru tot guvernul, sigur discountul ar fi mare (preţul de bază în Germania e de 43.900 euro).

Toyota Prius Plug-In – nu e cu nimic diferită de Prius-ul pe care îl conduceţi dumneavoastră, cu o „mică” diferenţă: bateriile pot fi încărcate de la o sursă externă de curent electric, ceea ce îi asigură o autonomie maximă de 25 km în regim strict electric. Nu e prea mult, dar pentru un ministru chivernisit contează, nu? Ce-i drept, e cam leneşă pentru ce vrea SPP-ul şi încă nu se vinde la noi, dar… ar fi o maşină de suflet, nu-i aşa?

Volvo V60 Plug-in Hybrid – e o maşină care arată bine, dar care e şi foarte practică, în portbagaj fiind loc pentru multe dosare şi acte. Combină un diesel şi un motor electric plasat pe puntea spate, la nevoie puterea maximă a ansamblului ajungând la 285 CP, aşa încât „săniuţa fuge, nimeni n-o ajunge” în 6,9 secunde până la 100 km/h). Asta în condiţiile în care consumul mediu echivalent este de 1,9 litri/100 km, iar autonomia în regim strict electric este de 50 km. Maşina va fi disponibilă la sfârşitul acestui an, pentru un preţ estimat la peste 50.000 euro.

Voi ce credeţi:

CE MAŞINĂ ECOLOGICĂ AR FI CEA MAI POTRIVITĂ PENTRU PRIMUL-MINISTRU?

Fără a încerca să fac politică sau să fiu părtinitor ori să mă apuc de campanie electorală „undercover”, nu pot trece cu vederea faptul că premierul Victor Ponta vorbeşte despre maşini ecologice destul de serios. Uite, recent a afirmat că Dacia i-ar fi promis că urmează să realizeze o maşină electrică în următorii ani, iar el vrea să fie primul şofer al primei Dacia electrice.

Dar Victor Ponta nu doar vorbeşte despre maşini ecologice, electrice şi hibride. El chiar conduce aşa ceva, un Prius second hand, cea mai cunoscută maşină hibridă din lume. Bravo, chiar nu ştiam acest lucru, dar mă bucur că ministrul face parte din clubul celor care cumpără maşini second hand hibride (recunoaşteţi, domnule Ponta, v-a influenţat editorialul meu pe această temă, este?!).

Colac peste pupăză, pe lângă faptul că trebuie să repornească motorul economiei româneşti (care, sincer, pare mai degrabă un propulsor antic de Dacia 1100, căruia îi lipsesc pistoane şi supape şi te miri ce altceva), a băgat spaima în cei de la SPP, de la care a cerut o maşină de protocol, cum altfel, ecologică. Adică hibridă sau chiar electrică. Grea directivă, nu credeţi?

Motiv pentru care, ca un partizan al maşinilor electrice şi hibride, îi dau o bilă albă şi îmi pemit să îi dau nişte sfaturi.

Pentru transportul unui demnitar atât de important este nevoie de o maşină rezistentă la orice fel de atac terorist, dar şi foarte confortabilă, că nu vrem ca aleşii neamului să aibă parte de o călătorie neplăcută şi migrene pe la conferinţe sau interviuri. De asemenea, performantă nevoie mare, pentru a scăpa rapid de pericole, de la atacuri teroriste cu bombă până la ouă stricate aruncate de pensionari.

Aşadar, în materie de limuzine cu motorizări hibride iată ce le recomand sepepiştilor – VEDEŢI PE URMĂTOARELE PAGINI

oraan.ro

Pagini: 1 2 3 4 5 6 7

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide